Gå til innhold

Ny hobby? Piano?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For en uke siden fikk jeg det for meg at jeg har lyst på en ny hobby - og da spesielt pianospilling. Jeg vet ikke hvorfor, helt. Jeg har ingen erfaring med pianospilling og er generelt sett ganske tonedøv.

 

Likevel tror jeg at jeg kan lære meg å spille piano/keyboard. Så jeg tittet litt rundt, og fant dette http://www.casio-europe.com/no/emi/standard/ctk3000/ til en pris på ca 1500 kr på SmartClub.

 

1500 kr er ikke veldig mye penger.

 

Det jeg lurer på, er egentlig dette: Er jeg helt på viddene og bør jeg glemme denne planen, eller bør jeg gi denne lysten en sjanse?

 

Gi også gjerne tips og triks om hvordan lære seg å spille =)<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Piano er utruleg kjekt egentleg, mykje selskap i noko slikt. Dessuten drar det vel damer óg tenkjer eg!

Neida, men frå spøk til revolver - gje det ein sjanse. Legger du til nokon høvdingar er det óg mogleg å få MIDI keyboard som kan koplast til PC via USB. Det har eg. Då kan eg leke meg i FL Studio - og lage altslags musikk! Utruleg kjekt, og mykje tidsfordriv!

 

Redigert: Det er jo óg mogleg å finne noter på nettet. Personleg har eg nytta Guitar Pro (programmet) til å lese pianonoter på sangar.. Kan berre printe dei rett ut herfra, eventuelt kan du sjå kva knappar du skal trykke på, om du ikkje les noter.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Piano er et knakende fint instrument. Men: gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp instrument på SmartClub. Dette sier jeg ikke for å være snobb som mener kun det beste er dyrt nok, det er rett og slett ikke særlig morsomt å spille om man ikke har et brukbart klaviatur.

 

Yamahas enkleste digitale modeller (heter de ikke YDP eller noe slikt?) får du fra ca. 5-6000, dette er skikkelige instrumenter du vil kunne ha glede av i lang tid -- og kan selge for en anstendig pris om du går lei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...