Gå til innhold

Erfaringer med Panasonic Lumix LX3


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har solgt mitt 40D speilrefleks og leter etter en mer kompakt løsning. Har stort sett bestemt meg for Panasonic Lumix LX3 pga. design, manuell kontroll, optikk og filmmuligheten. Hva slags erfaringer har dere som eier kameraet med det, og hvilke pro/cons finnes?

 

Jeg er så klart klar over forskjellen på dette kameraet og det jeg hadde før, og forventer ikke en fullverdig erstatning. Ønsker heller et kompromiss i forhold til bildekvalitet og fysisk størrelse, er dette da riktig kamera for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett den store diskusjonstråden om LX3? Ellers er det mange andre små og store tråder over temaet, sammenligninger mellom dette og alternativer.

 

Jeg har ikke eid et, og jeg er usikker på om jeg ville valgt LX3 eller S90 i dag, tror kanskje jeg ville gått for S90 av disse. (I realiteten gikk jeg for E-P1.) Jeg har hele veien likt tonaliteten i bildefilene fra LX3 svært godt.

 

Hvis du ikke bruker selektiv fokus mye så vil LX3 / S90 være gode alternativer. Er du glad i selektiv fokus bør du se på de speilløse systemkameraene.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har solgt mitt 40D speilrefleks og leter etter en mer kompakt løsning. Har stort sett bestemt meg for Panasonic Lumix LX3 pga. design, manuell kontroll, optikk og filmmuligheten. Hva slags erfaringer har dere som eier kameraet med det, og hvilke pro/cons finnes?

 

Jeg er så klart klar over forskjellen på dette kameraet og det jeg hadde før, og forventer ikke en fullverdig erstatning. Ønsker heller et kompromiss i forhold til bildekvalitet og fysisk størrelse, er dette da riktig kamera for meg?

 

Jeg hadde LX3 tidligere, men solgte det etter at jeg kjøpte S90. Jeg var svært fornøyd med LX3. Det er et lite kamera som er relativt godt å holde i, størrelsen tatt i betraktning. Selv om det var lite var det ikke spesielt lommevennlig. Billedkvaliteten var det sjeldent noe å utsette på. Også glimrende til å ta bilde uten blitz innendørs eller ved lite lys. Jeg er aldri blitt like fornøyd med S90. Det er såvisst mer lommevennlig og billedkvaliteten skal det ikke være noe å si på der heller, men jeg likte LX3 bedre. Også mtp. billedkvaliteten, men kanskje mest betjeningen. Jeg har egentlig brukt S90 svært lite, men det har muligens mer å gjøre med at jeg kjøpte Panasonic GF1 like etterpå...

 

Ulemper med LX3? TJa, bortsett fra at det er mindre lommevennlig enn andre kompaktkamera så har det også objektivdeksel. Ikke noe av dette ville jeg hengt meg så mye opp i. Mindre tele var også til å leve med siden jeg liker vidvinkel bedre. Selv bruker jeg sjeldent zoomen på kompaktkamera, så da spiller det liten rolle om S90 strekker seg lenger.

 

Sjekk ellers ut denne siden: http://www.lx3-photography.com/.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...