Gå til innhold

Shed 49 = hacked?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har postet dette spørsmålet i korrekt underforum, ble litt paff av alle valgmulighetene.

 

Jeg har en webside/hotell på shed49.com. Jeg bruker den hovedsaklig som en blogg og har innstallert cutenews som jeg benytter som blogge-verktøy.

 

I dag prøvde jeg å logge inn på cutenews, men kommer bare opp en melding om at siden er blitt hacked av noen muslimer som kaller seg "Arhack Team".

 

 

Men selve siden er oppe og går, men jeg har prøvd å legge inn cutenews-innlogginssida på nytt, men ingenting skjer. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å kontakte shed49, men når jeg prøver å logge inn på shed49.com, står det også at den siden er hacket av Arhack-team.. Prøver jeg kundehjelpen kommer det opp en feilmelding med noe allah-greier involvert..

 

Jeg har lastet ned arkivet og de aktive nyhetene mine, men jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre? Og opplever noen av de andre som blir hostet av shed49 at de ikke kommer seg inn på medlemssidene? Noen som har erfaringer med dette arhack-team-opplegget?

 

Setter pris på alle mulige innspill og kanskje hvordan jeg kan forhindre dette i fremtiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At dette er en luguber gjeng tviler jeg absolutt ikke på..

 

Ja, jeg mistenker at de har gjort at når jeg skriver innloggingsurlen til mitt domene, så har de viderekoblet denne til denne "allah-siden" de driver på med.

 

 

Fikk sendt mail til shed49, tror muligens problemet ligger der. cPanelet mitt er sperret, så får vente noen dager å se... Har lagt ved et par bilder av hvordan den hackede nettsiden så ut:

 

Var mye tekst om religionen islam og lenker til islamske nettsider.

post-131993-1274561941,4712_thumb.jpg

post-131993-1274561949,4345_thumb.jpg

Endret av trixis_
Lenke til kommentar

Tipper shed49 ofte tar backup av sidene mine. Men jeg har ingen problem med å koble opp til ftp-kontoen og laste ned alle filene. Cutenews bruker ikke databaser, så jeg fikk heldigvis alt ned på pcen :)

 

Har ingen problemer med å logge meg inn på ftp nå heller. Nå ser det ut som hele nettsiden min er nede og jeg kommer meg ikke inn på shed49. De har tydeligvis problemer..

 

Men godt å høre at jeg ikke er helt alene, trenger jeg ikke føle meg helt som en newbie.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg har postet dette spørsmålet i korrekt underforum, ble litt paff av alle valgmulighetene.

 

Jeg har en webside/hotell på shed49.com. Jeg bruker den hovedsaklig som en blogg og har innstallert cutenews som jeg benytter som blogge-verktøy.

 

I dag prøvde jeg å logge inn på cutenews, men kommer bare opp en melding om at siden er blitt hacked av noen muslimer som kaller seg "Arhack Team".

 

 

Men selve siden er oppe og går, men jeg har prøvd å legge inn cutenews-innlogginssida på nytt, men ingenting skjer. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å kontakte shed49, men når jeg prøver å logge inn på shed49.com, står det også at den siden er hacket av Arhack-team.. Prøver jeg kundehjelpen kommer det opp en feilmelding med noe allah-greier involvert..

 

Jeg har lastet ned arkivet og de aktive nyhetene mine, men jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre? Og opplever noen av de andre som blir hostet av shed49 at de ikke kommer seg inn på medlemssidene? Noen som har erfaringer med dette arhack-team-opplegget?

 

Setter pris på alle mulige innspill og kanskje hvordan jeg kan forhindre dette i fremtiden..

Jeg er muslim og er sterkt i mot det dem gjorde ( hvis det var dem som kødda med shed49) eier en side hos Shed49 den er helt nede ! jeg kommer ikke på hovedsiden til shed49 en gang , andre som har samme problem?

Lenke til kommentar

Jeg er en kunde av Shed49, siden min fungerer heller ikke...

Det går jo ikke å på inn på www.shed49.com heller...

 

Og jeg kan heller ikke sende/logge meg på e-posten :/ Dette er det kjipeste! :O

 

Overraskedne fungerer FTP-site gjennom Dreamweaver.

Men litt sceery å komme inn der, for at de ikke skal komme på PCen min eller noe :O

 

Ingen som har en tlf nr til de folka?

Eller hva er mailen dems? Noen som fikk svar, egentlig?

Endret av pawel_nopl
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd å ringe, har heller ikke fått svar på mail.

 

Og nei, jeg får ikke noe imot muslimer når noe slikt skjer med siden min. Et par idioter skal da vel ikke ødelegge for millioner av andre folk..

 

Så dere har ikke sett dette budskapet de kom med først? Dere oppdaget bare at siden deres var nede og at shed49.com heller ikke virker?

 

Kan jo fortelle litt om hendelsesforløpet:

 

Først skulle jeg innpå innlogginssiden for mitt bloggeverktøy, da kom den beskjeden opp at siden var blitt hacked av Arhack Team. Men selve hovedsiden min var oppe og gikk og ftpen fungerte fint og ingenting var blitt tuklet med.

 

Så skulle jeg prøve å logge meg inn på medlemssidene på shed49.com og da kom den beskjeden igjen opp etter jeg hadde skrevet innlogginsdetaljene (!). Jeg tenkte jeg skulle prøve å sjekke om cPanelet mitt var oppe og gikk, men da fikk jeg beskjed om at jeg måtte kontakte administrator. Jeg fikk da sendt en mail via "kontakt-skjemaet" på shed49. com.

 

Under en time etterpå var både min og shed49 sin side nede.

 

Jeg prøvde å google "arhack team" og da kom det mange norske sider som hadde fått samme beskjed, så dette var tydeligvis noe de har gjort mot de fleste nettsidene.

Lenke til kommentar

Er i samme båt, også kunde hos shed49.

 

Hadde e-post frem til kl 10 idag, så det er mulig de jobber med saken.

 

Fikk også koblet meg opp med FTP og lastet ned sidene mine. Alle ser inntakt ut, så da er det nok SQL indections eller noe slikt de har brukt.

 

Tok heldigvis backup av min sql for 2 uker siden.

Lenke til kommentar

Jeg fjernet alle index.html sidene mine i går for å slippe å se dritt siden, men i dag er de tilbake!

Nå er også shed49.com oppe å går ser jeg...

Får se om det hjelper å logge inn å endre passord f.eks....

 

Jeg fjernet alle index.html sidene mine i går for å slippe å se dritt siden, men i dag er de tilbake!

Nå er også shed49.com oppe å går ser jeg...

Får se om det hjelper å logge inn å endre passord f.eks....

Lenke til kommentar

Jeg bare kom hjem fra en tur og så at alle domenene mine var nede , shed49 også... så tok jeg å søkte meg på google og fant denne tråden . det viste seg at vi var flere jah . jeg tror ikke dem vet passordet til brukerne...så mer ut som dem hacka standardsiden på serveren? jeg så ingenting annet enn

"siden kan ikke vises" ... er glad ting er på plass igjen XD MÅÅÅ ta en backup!!

er dere fornøyde med shed49 ellers? 99% oppetid blir kanskje ikke det lenger...noen som har planer til å gå over til andre sikre hoteller? tenkte meg det hvis det skulle skje igjen... skal bare være flinkere med backup , kunne aldri tenke meg at sont ville skje...

Lenke til kommentar

Siden min er oppe og går, men innlogginssiden min (på domenet) er fremdeles "hacked by arhack"-team.. Jeg ser ingenting uvanlig på selve kodingen min, så har mistanke om at problemet ligger hos shed49.com.. Har fått høre fra andre som har hosting hos shed49 at siden deres også er blitt hacket av "the arhack-team"..

 

Hvis man ikke får noe mail fra shed49.com i løpet av uken vurderer jeg å bytte hosting, de kan nå i allefall informere kundene på hva det er som skjer.

Lenke til kommentar

Siden min er oppe og går, men innlogginssiden min (på domenet) er fremdeles "hacked by arhack"-team.. Jeg ser ingenting uvanlig på selve kodingen min, så har mistanke om at problemet ligger hos shed49.com.. Har fått høre fra andre som har hosting hos shed49 at siden deres også er blitt hacket av "the arhack-team"..

 

Hvis man ikke får noe mail fra shed49.com i løpet av uken vurderer jeg å bytte hosting, de kan nå i allefall informere kundene på hva det er som skjer.

 

Har gått igjennom sidene mine litt nøyere , og det ser ut som SQL ikke rørt men at de har erstattet en del php og html filer.

 

Disse ser ut til ha en størrelse på 14kb. Bruker du CMS så sjekk index.php'er maincore osv.

 

 

For å komme inn på kontoinstillingene for domenet går jeg via kundesenter siden på shed , velger domene og vis mer , for så å velge kontrollpanel.

Endret av Arcus
Lenke til kommentar

crownklubben.no som jeg drifter var også erstattet med de lavpannede hackeramøbenes side. Jeg kom meg inn på cPanel fra Shed49.no, og deretter kunne jeg legge inn backup ved å gå til "R1Soft Restore Backups", fikk lagt inn fra natt til 22/5 og etter det var alt ok igjen på to minutter. Veldig bra restore-verktøy!

Lenke til kommentar

Siden min er oppe og går, men innlogginssiden min (på domenet) er fremdeles "hacked by arhack"-team.. Jeg ser ingenting uvanlig på selve kodingen min, så har mistanke om at problemet ligger hos shed49.com.. Har fått høre fra andre som har hosting hos shed49 at siden deres også er blitt hacket av "the arhack-team"..

 

Hvis man ikke får noe mail fra shed49.com i løpet av uken vurderer jeg å bytte hosting, de kan nå i allefall informere kundene på hva det er som skjer.

 

Har gått igjennom sidene mine litt nøyere , og det ser ut som SQL ikke rørt men at de har erstattet en del php og html filer.

 

Disse ser ut til ha en størrelse på 14kb. Bruker du CMS så sjekk index.php'er maincore osv.

 

 

For å komme inn på kontoinstillingene for domenet går jeg via kundesenter siden på shed , velger domene og vis mer , for så å velge kontrollpanel.

 

 

Okey.. Jeg begynner å finne de filene på 14 kB og siden virker foreløpig normal. Var da noen merkelige filer de hadde vært og rotet seg oppi, men jeg kommer meg ikke inn på shed49. Når jeg prøvde å logge meg inn på shed49 så kommer denne feilmeldingen opp:

 

Du har bedt Firefox om å koble til

www.shed49.com:2083 med en sikker tilkobling, men vi kan ikke bekrefte at tilkoblingen er sikker.

 

Vanligvis når du kobler til med en sikker tilkobling vil

nettsteder oppgi en sikker identitet, for å bevise at du besøker rett nettsted.

Men identiteten til dette nettstedet er ikke bekreftet.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

 

Dersom du vanligvis kobler til

dette nettstedet uten å ha problemer, kan denne feilmeldingen bety at noen

forsøker å etterligne nettstedet, og da bør du ikke fortsette.

 

-------------------------------------------------------

 

Og nå begynner jeg å bli veldig skeptisk på hva som egentlig hender med shed49.com ?? Er det noen som har logget inn via shed49.com uten problemer? Jeg tipper disse hackerne har passordet mitt og alt mulig.. Heldigvis må man jo betale med bankID, så jeg føler at pengene mine ligger trygt i banken.

 

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Endret av trixis_
Lenke til kommentar

Siden min er oppe og går, men innlogginssiden min (på domenet) er fremdeles "hacked by arhack"-team.. Jeg ser ingenting uvanlig på selve kodingen min, så har mistanke om at problemet ligger hos shed49.com.. Har fått høre fra andre som har hosting hos shed49 at siden deres også er blitt hacket av "the arhack-team"..

 

Hvis man ikke får noe mail fra shed49.com i løpet av uken vurderer jeg å bytte hosting, de kan nå i allefall informere kundene på hva det er som skjer.

 

Har gått igjennom sidene mine litt nøyere , og det ser ut som SQL ikke rørt men at de har erstattet en del php og html filer.

 

Disse ser ut til ha en størrelse på 14kb. Bruker du CMS så sjekk index.php'er maincore osv.

 

 

For å komme inn på kontoinstillingene for domenet går jeg via kundesenter siden på shed , velger domene og vis mer , for så å velge kontrollpanel.

 

 

Okey.. Jeg begynner å finne de filene på 14 kB og siden virker foreløpig normal. Var da noen merkelige filer de hadde vært og rotet seg oppi, men jeg kommer meg ikke inn på shed49. Når jeg prøvde å logge meg inn på shed49 så kommer denne feilmeldingen opp:

 

Du har bedt Firefox om å koble til

www.shed49.com:2083 med en sikker tilkobling, men vi kan ikke bekrefte at tilkoblingen er sikker.

 

Vanligvis når du kobler til med en sikker tilkobling vil

nettsteder oppgi en sikker identitet, for å bevise at du besøker rett nettsted.

Men identiteten til dette nettstedet er ikke bekreftet.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

 

Dersom du vanligvis kobler til

dette nettstedet uten å ha problemer, kan denne feilmeldingen bety at noen

forsøker å etterligne nettstedet, og da bør du ikke fortsette.

 

-------------------------------------------------------

 

Og nå begynner jeg å bli veldig skeptisk på hva som egentlig hender med shed49.com ?? Er det noen som har logget inn via shed49.com uten problemer? Jeg tipper disse hackerne har passordet mitt og alt mulig.. Heldigvis må man jo betale med bankID, så jeg føler at pengene mine ligger trygt i banken.

 

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

bruk "Log in using SSL."

Jeg fikk det samma som deg. Jeg tok å lagde en "unntaksregel" ( en knapp som vises under meldingen du får.

 

fikk en versel om at siden var forfalsket for en merklig grunn , men jeg bekrefta unntaksreglen likevel. da kom det et loggin screen (midtstillt på kjermen) ,l logga inn der med vanlig bruker & pass å det funka bra :)

 

tenker å ta backup av alt jeg har hos shed49 , så skal jeg vurdere om jeg skal bytte host eller ikke. om dem kommer med en lovende melding om at dem har full kontroll over sont i fremtid skal jeg gi dem en kjanse til før jeg bytter host tenker jeg..

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...