Gå til innhold

Ustabil streaming fra NAS til DNLA-TV


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en Samsung LE46B657 og prøver å streame video fra en NAS-boks. TV-en fant NAS-en med en gang, og videoen gikk fint som bare det. Etter en stund (15-20 min) kom det en feilmelding: "Ingen ekstern lagringsenhet funnet. Sjekk tilkoblingsstatus."

 

Etter det så fant ikke TV-en nas-en i det hele tatt, selv med omstart av TV, router, kjøring av filer fra NAS til PC, kabel inn/ut. Noen ganger finner TV-en NAS-en, som f.eks. akkurat nå, men klarte bare å spille av video i ca. 10 min før forbindelsen ble brutt og feilmeldingen kom.

 

Noen som har noen ide om hva som er galt? Kan det være noe med ruteren? Kan det være NAS-en som kobler fra? Den er ustabil når jeg kopierer filer fra PC til NAS, så hvis jeg skal kopiere større filer må jeg bruke sync toy, el. lign. Har søkt meg grønn, men finner ikke noe verken på web-en eller Netgear-forumet.

 

Det er en widget som kan vise Youtube på TV-en, og den funker som faan, kan se på en hel drøss videoer på rad. For meg så virker det som om det er noe med NAS-en, men har liten erfaring med disse, og vet ikke hvor jeg skal starte.

 

 

Utstyr:

Netgear Readynas duo med to Caviar Green 1TB disker i raid 0

Samsung LE46B657

Thomson TG585i v7 fra Start/Powertech

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...