Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Passat 98' Kjørecomputer resettes hver start.


Anbefalte innlegg

*Denne er løst, løst knappen fungerer ikke*

 

Hei, har dukket opp et merkelig problem med min VW Passat 98'.

Riktignok et minimalt problem, men smått irriterende.

 

Har en kjørecomputer på bilen (fuelmåler, gjennomsnittsfuelmåling, temperatur, tid kjørt, osv)

Denne har plutselig startet å resette seg selv hver gang bilen startes. Eller, merker problemet når jeg starter bilen, da jeg ikke kan sjekke noe av dette mens bilen står av.

 

Jeg mistenker ikke at det er noe problemer med strømmen, da klokka på samme displayet holder seg selv korrekt.

 

Kan ikke se noen sprengte sikringer heller. (Klarte å kortslutte en sikring noen ganger på grunn av lampene under dørene. (Tok av dørtrekkene for å få satt inn nye høytallere.)

 

Har noen her noen ide om hva problemet kan være? Eller har hørt om noe lignende?

Endret av -Olsen-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor godt du kjenner bilen, så dette er kanskje et dumt forslag. Men du har ikke slik som jeg har på min golf, 2 valg på kjørekomputeren? Det ene valget viser "2" i displayet, da restarter den seg for hver gang jeg kjører bilen, mens det andre valget "1" restartes kun når jeg selv velger det. Muligens litt tundvindt forklart fra min side dette men.. :p

Lenke til kommentar

Okei, dette var faktisk litt pinlig.

Men er vel kanskje typisk norske mannfolk, bruksanvisning brukes ikke.

 

Var bare en kjapp tur ut i bilen nå, opp med håndboken og lese litt.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har lett etter dette.

(Kanskje skylde på at det gikk et halvt år før den plutselig gikk over, og kan ikke huske helt hvorfor)

 

Uansett mange takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...