Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Når er 1T eksamen, privatist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei … Du kan selv velge om du vil føre den opp på vitnemålet.

 

Kan jeg?

 

Dette kan du med sikkerhet gjøre. Lurte på det samme selv før jeg meldte meg opp i hytt og pine, sendte derfor mail til privatistkontoret og de sa at man selv kan velge. Da blir det ingen spor av privatistkarakteren på vitnemålet

Lenke til kommentar

Nei … Du kan selv velge om du vil føre den opp på vitnemålet.

 

Kan jeg?

 

Dette kan du med sikkerhet gjøre. Lurte på det samme selv før jeg meldte meg opp i hytt og pine, sendte derfor mail til privatistkontoret og de sa at man selv kan velge. Da blir det ingen spor av privatistkarakteren på vitnemålet

 

Så hvis jeg velger standpunktkarakteren min, får jeg ikke eksamenskarakter? Var det det du mente i siste setning?

Lenke til kommentar

Kort svar; nei.

 

I løpet av første klasse på vgs vil nærmest alle elevene bli trukket opp i et av de fagene de får standpunktkarakter i det året. Du ble trukket opp i matematikk, men var syk og skal dermed trekkes opp på nytt. Det vil si at du risikerer å bli trukket opp i andre fag en matte.

 

Men det at du tar 1T som privatist øker ikke sjansene for at du blir trukket opp i noe annet før det eventuelt er satt på vitnemålet for å erstatte 1T som vgs fag og ikke privatistfag. Men blir du trukket opp i engelsk, hjelper det ikke at du tar 1T som privatist.

 

Det hele hadde nesten vært lettere om du ikke fikk muligheten til å bli trukket opp på nytt, for da måtte du tatt 1T som privatist, (eller "lettere".. da ville ikke standpunktkarakteren din telt noe som helst og du måtte tatt til takke med karakteren du får på privatisteksamenen).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Kort svar; nei.

 

I løpet av første klasse på vgs vil nærmest alle elevene bli trukket opp i et av de fagene de får standpunktkarakter i det året. Du ble trukket opp i matematikk, men var syk og skal dermed trekkes opp på nytt. Det vil si at du risikerer å bli trukket opp i andre fag en matte.

 

Men det at du tar 1T som privatist øker ikke sjansene for at du blir trukket opp i noe annet før det eventuelt er satt på vitnemålet for å erstatte 1T som vgs fag og ikke privatistfag. Men blir du trukket opp i engelsk, hjelper det ikke at du tar 1T som privatist.

 

Det hele hadde nesten vært lettere om du ikke fikk muligheten til å bli trukket opp på nytt, for da måtte du tatt 1T som privatist, (eller "lettere".. da ville ikke standpunktkarakteren din telt noe som helst og du måtte tatt til takke med karakteren du får på privatisteksamenen).

 

Ok, skjønner. :-) Takk for hjelp :) Vil bare legge til det er ikke alle i vg1 som kom opp i eksamen. Det er kun 15% sjanse. Jeg var en av 4 av 28 i klassen min. :-) :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...