Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får plutselig utrolig dårlig internettconnect med WLAN på Zyxel P-2602HWT-F3


Anbefalte innlegg

Hei=)

 

Helt uten forvarsel får jeg plutselig utrolig dårlig internettkontakt med Zyxel P-2602HWT-F3 routeren.

 

Enten tar det 5 min eller en evighet å åpne en side, som vanligvis åpnes på ms.

Jeg må restarte hele routeren for at ting skal fungere normalt igjen. Etter en restart kan det gå alt fra 10 min til flere timer før problemet kommer tilbake.

 

Det som er spesielt, er at andre internett programmer fungerer: Skype, MSN, kan til å med laste ned filer på høy nedlastingshastighet.

 

Det er browserne som låser seg

 

Når problemet oppstår gjelder det alle clientene på WLAN

 

Noen som har noen ide på hva dette kan være?

Har forsøkt å bytte kanal på WLAN et par ganger, men uten hell.

Endret av _ducktales_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er spesielt, er at andre internett programmer fungerer: Skype, MSN, kan til å med laste ned filer på høy nedlastingshastighet.

 

Det er browserne som låser seg

 

I og med at throughputen er som den skal i andre program så er det ikke selve linja det er noe galt med. Høres ut som om det er DNS oppslagene som går feil. Har du spesielle dns innstillinger på din PC? (Om du ikke vet hva jeg prater om, så har du ikke spesielle innstillinger). Start cmd og kjør nslookup på vg.no, db.no, ap.no og en del forskjellig. Se hvor lang tid det tar å få svar. Lang tid = dns problem. Kort tid = noe annet.

Lenke til kommentar

Har skrivd "nslookup vg.no" i commandcenter nå. For ikke auorotativt svar, men det kommer med engang, har pinget startsiden, vg osv.. der jeg har mellom 10-20 i gjennomsnitt.

 

Kan dette hjelpe på vei?

 

Har prøvd å sette inn DNS i egenskaper på IPv4 så den ikke står som automatisk. Men det hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...