Gå til innhold

Starcraft 2 bærbar PC til 7000,- ?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kommet over en SC2 betakey og skal derfor kjøpe meg ny laptop som dekker mitt behov for utagerende SC2 gaming de nærmeste årene.. jeg har lurt litt på denne:

 

Acer TimelineX 4820tg

 

Det som er viktig for meg er at den..

 

1. Kan kjøre SC2 i mid-high setting i 30-40fps uansett hvor mange zergs jeg har på skjermen.

2. Portabel - lett å ta med til venner for å campe.

3. God batterikapasitet, hvis det er strømbrudd og jeg må spille singleplayer.

 

Budsjett: Under 10k.

 

Den som jeg har linket til virker bra nok, den har i5 og 1GB HD5650 - what more could you want? Og timeline serien er jo kjent for å ha god batterikapasitet. Kan vel ikke gå galt med denne maskina?

 

Alle innspill er velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har vel WC3 og SC2 nesten et tiår mellom seg, så kanskje ikke så relevant sammenligning der?

 

Merk at denne aceren er nesten dobbelt så tykk i virkeligheten som det står på spec, siden batteriet stikker rett ned. Og hd5450 skjermkortet er ikke akkuratt et spillskjermkort, det finnes en annen 4810tg med hd5650, den burde være mye bedre egnet, men fortsatt håpløs batteriplassering.

Lenke til kommentar

Har denne, med HD 5650-kortet, og jeg er veldig fornøyd. Men jeg hadde ikke kjøpt denne til gaming!

 

Skjermkortet er nok godt nok til SC2 med kravene du har til grafikk, og maskinen er lett og portabel, med bra batteritid- om man ikke spiller. For batteriet slukes når man trenger litt mer kraft enn det intergrerte-kortet og strømsparermodus kan gi! Bruker man ATI-kortet og spiller, får man vel maks to timer ut av den!

Lenke til kommentar

Nå har vel WC3 og SC2 nesten et tiår mellom seg, så kanskje ikke så relevant sammenligning der?

 

Merk at denne aceren er nesten dobbelt så tykk i virkeligheten som det står på spec, siden batteriet stikker rett ned. Og hd5450 skjermkortet er ikke akkuratt et spillskjermkort, det finnes en annen 4810tg med hd5650, den burde være mye bedre egnet, men fortsatt håpløs batteriplassering.

 

Denne har 5650 skjermkort. Derfor jeg vurderer fremfor den andre typen med 5450. Men jeg finner ingen benchmarks ang. 5650 og SC2

Lenke til kommentar

Har denne, med HD 5650-kortet, og jeg er veldig fornøyd. Men jeg hadde ikke kjøpt denne til gaming!

 

Skjermkortet er nok godt nok til SC2 med kravene du har til grafikk, og maskinen er lett og portabel, med bra batteritid- om man ikke spiller. For batteriet slukes når man trenger litt mer kraft enn det intergrerte-kortet og strømsparermodus kan gi! Bruker man ATI-kortet og spiller, får man vel maks to timer ut av den!

 

Ok, men hvis den er koblet med strøm så fungerer det.. evt. vurderer jeg en Alienware MX11, men den har ganske liten skjerm - derfor jeg er litt skeptisk.

Lenke til kommentar

Jaja, funker kjempe fint denne. Jeg er iallefall veldig fornøyd.. men jeg bruker den ikke fryktelig mye til tyngre oppgaver som spilling, feks..

 

Den blir dessuten ganske varm (naturlig nok) når man bruker ATI-kortet og CPU for fult. Og noen mener til og med at det er i det meste laget! Jeg har målt den til 66 grader etter timer med Settlers 7- men den ligger stort sett mellom 58/59 og 62!

 

Jeg syns dette er akseptabelt! Når man også får ca. 5 timers batteritid på lav ytelse (trenger stor sett ikke mer jeg..), og samtidig har muligheten til å spille Settlers 7 og sikkert også Starcraft 2- så er jeg imponert!

 

Når det gjelder skjermstørrelsen, så syns jeg at 15,4" (eller lignende) er et minimum til spillingen. Acer'n har "bare" 14", men jeg merker nesten ikke forskjell fra min gamle 15,4"..

Lenke til kommentar

Pc'en har vært i hus én dag og jeg er ektremt imponert

 

- Tastene er større og har en ru overflat i motsetning til gamle timeline som var helt blanke.

- Det var noen som sutret over at batteriet stakk ut på baksiden, dette er ikke tilfellet.

- SC2 kjører som en drøm! Jeg lastet ned betaen og prøvde først på default settings, etter hvert så skrudde jeg opp innstillingene og spillet går fortsatt som ene drøm, er veldig fornøyd!:-)

 

Ellers virker maskinen veldig responsiv og fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...