Gå til innhold

Problemer med kryptert home etter oppgradering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

HAdde ubuntu 9.10 på laptopen, og krypterte /home(bare for å prøve). NÅr jeg nå oppgraderte fikk jeg ikke kontakt med min /home.... Prøvde å installere flere gamlere ubuntu, men samme feilen skjer hver gang. Får ikke tilgang til /home og så får jeg to feilmeldinger. >Den ene er ICauthentacy eller noe i den duren...

Noen som vet hvordan jeg kan få hentet ut det jeg har på home?

Brukte ubuntu 9 9.10 alternativ, om det har noe å si....

samt at jeg ikke er sikker på passordet:) men slapp å skrive dfet inn for å komme meg inn i home da...

på forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, men om jeg greier å finne det, hvordan får jeg ubuntu til å "låse opp" home da?

må jeg legge inn ubuntu 9.10 alternative, og stille inn noe der? hadde håpet det ble overført til 10.4....

Skrevet

Hvis du reinstallerer Ubuntu, bruker samme brukernavnet (såklart), samme passordet, velger at passord dekrypterer hjemmeområdet skal det gå fint. Det har jeg gjort i mitt tilfelle når jeg oppgraderer. Jeg har forøvrig /home på egen partisjon.

Skrevet

Nja, nå vet jeg ikke hvordan denne krypteringa fungerer, men hvis det har vært noe sertifikat innblandet så er du fucked hvis du ikke har dem.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette, men hva om du prøver å få ut filene med f. eks Parted Magic LiveCD da? Går det an? LiveCD`er/LiveDVD`er er jo fine ting til å få ut filer og slike ting fra disker/partisjoner. Eller skulle du bare låse opp mappa og ikke få ut filene å lage en ny /home?

Lykke til :)

Hilsen. wil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...