Gå til innhold

Wow Authenticator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge man aldri oppgir passord til noen (ikke engang Blizzard, utenom login) og passer på at eventuelle linker faktisk går til Blizzard og ikke andre, samt har oppdatert antivirus og firewall... hvor stor er sjansen for å bli hacket?

 

Har vurdert authenticator, men det blir litt mer styr å logge inn, og litt mer å holde orden på. Jeg føler jeg har god sikkerhet på min egen PC, og har ikke opplevd problemer med virus eller annet etter jeg begynte å ta forholdsregler.

 

Er det egentlig noen vits da?

Lenke til kommentar

Det spørs alltid hvor mye en er på nettet med spill-pc'en egentlig.

For det er fort gjort å klikke på en infisert facebook-lenke eller laste ned en addon som installerer en keylogger i bakgrunnen.

 

Selv opplevde jeg at e-posten min plutselig begynte å svømme over av de "Blizzard Account Authentication needed" meldingene for en tid tilbake. Mistenker at noen klarte å hacke curse.com da jeg var så lur at jeg registrerte samme e-post adressen der (har skiftet i etterkant, men det stopper ikke spammen). Heldigvis brukte jeg ikke samme passordet der, ellers hadde nok en i Vietnam blitt happyhappy.

 

Den teoretiske sjansen er der alltid ;)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, selv de som tror de er verdens flinkeste på sikkerhet får helt plutselig kontoen sin hacka. Har sett mange tilfeller av det i "småprat om WoW"-tråden. Folk som insisterer de aldri har gitt bort passord til noen, aldri surfet lugubre sider, aldri klikka på dumme linker i emails. Likevel ble kontoen deres plutselig stjålet.

Lenke til kommentar

@Marekatten Better safe than sorry. Jeg er super-forsiktig med alt jeg klikker på/laster ned og slikt, og jeg fant en keylogger på pc'en min (for første gang, ever) forrige uke. Aner ikke hvor den kom fra. Jeg har authenticator da heldigvis, og skiftet samtlige av passordene mine i ettertid.

Lenke til kommentar

Hvet ikke helt hvor trygt denne ekstra sikkerheten egentlig er, ble hacket seinest igår. Da addet de denne authenticatoren til accounten min. "FAEN" tenkte jeg og prøvde for morroskyld og logge inn på battle.net gikk ikke samma faen hva jeg gjorde helt til jeg tok min nettbank brikke, brukte en kode derifra og kom in med engang. Altså jeg fikk tilbud om å bytte passord igjen! :yes:

Lenke til kommentar

For det er fort gjort å klikke på en infisert facebook-lenke eller laste ned en addon som installerer en keylogger i bakgrunnen.

 

Den eneste måten en 'addon' kan 'installere' en keylogger i bakgrunnen er hvis du dobbelklikker på en .exe fil som følger med. Og da er det vel ikke addonen som installere loggeren heller. Unødvendig å spre slikt om noe så harmløst.

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig, javakode som ligger på nettsida kan lett sende virus til deg uten at du ser det selv. Tiden der du måtte klikke på en exe-fil for å "kjøre viruset" er forlengst forbi. De kjører seg gjerne selv når du kommer innom nettsida.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Harmløst og harmløst fru Blom, det er ikke noe problem å pakke addonen i en .exe kontainer som installerer begge deler. Det er heller ikke noe problem å distribuere keyloggers med addons, kalle den config.exe og satse på at noen starter den.

 

Poenget med å nevne det er å være kritisk og våken til hva en foretar seg, og ikke ta en arrogant holdning til at "slikt skjer aldri meg" ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig, javakode som ligger på nettsida kan lett sende virus til deg uten at du ser det selv. Tiden der du måtte klikke på en exe-fil for å "kjøre viruset" er forlengst forbi. De kjører seg gjerne selv når du kommer innom nettsida.

 

Nå var det heller ikke det jeg snakket om. Svakheter i nettlesere er en helt annen sak.

 

Harmløst og harmløst fru Blom, det er ikke noe problem å pakke addonen i en .exe kontainer som installerer begge deler. Det er heller ikke noe problem å distribuere keyloggers med addons, kalle den config.exe og satse på at noen starter den.

 

Når du først får en addon i en .exe format så burde det ringe noen bjeller hos alle. Eneste gangen jeg har kommet borti nå sånt var helt i starten av WoW da det ikke var kommet opp noen addon sider. Men ja, jeg skjønner poenget ditt. Ville bare ikke at folk skulle få feil inntrykk av addons.

Endret av Zt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...