Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkering av motorblokk?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå funnet ut at jeg skal lage et bord av en gammel motor jeg har stående :D

 

Jeg har kjøpt krom lakk på boks. Selve blokka er jo av støpestål, så jeg lurer på om lakken fester seg, eller om jeg må smøre på noe slags grunning først?

 

 

Tomas :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss den har store nok sylindre, prøv og fest bordplante (glass håper jeg) slik at du kan bruke sylindre til vin holdere eller lignende

 

Åssen skal han få brukt den som bortplate samtidig som vinholder? Bortplaten vil jo bli liggende oppå sylindrene gjerne. Ang. lakking, hadde jeg gjort brukt stålbørste og høytrykksspyler og blåst bort all dritt og brukt hammerlakk og pensel etterpå. Hvis du skal gjøre det ordentlig hadde jeg brukt sandblåser, sparkel, filler, 2k grunning, lakk og klarlakk. Med sprøyte og kompressor selvfølgelig.

Lenke til kommentar

viss den har store nok sylindre, prøv og fest bordplante (glass håper jeg) slik at du kan bruke sylindre til vin holdere eller lignende

 

Åssen skal han få brukt den som bortplate samtidig som vinholder? Bortplaten vil jo bli liggende oppå sylindrene gjerne. Ang. lakking, hadde jeg gjort brukt stålbørste og høytrykksspyler og blåst bort all dritt og brukt hammerlakk og pensel etterpå. Hvis du skal gjøre det ordentlig hadde jeg brukt sandblåser, sparkel, filler, 2k grunning, lakk og klarlakk. Med sprøyte og kompressor selvfølgelig.

 

viss du fester platen litt høyere, og ikke rett på motorblokka

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke en vinholder det er snakk om. men jeg måtte sansyligvis spesial bestilt glassplata uansett, så jeg kunne jo fått boret noen hull i den hvis det var det som var viktig..

 

planen er nå (etter å ha hørt med diverse folk) å vaske grundig, smøre på ei to-komponents grunning. også kommer et par strøk med krom lakk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...