Gå til innhold

Formeninger om Linux Mint 9 - Best i sin klasse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra topicen så er jeg litt nysgjerrig på hvorfor folk mener linux mint skulle være best i sin klasse og hva som gjør den til det? eventuelt hvilken klasse snakker vi om? mest brukervennlig?

 

Aldri brukt mint selv, men er ikke mint bare en glorified ubuntu med div codecer osv ferdig installert? Samt en meny som de prøver få litt mer lik windows sin?

Lenke til kommentar

Ut i fra topicen så er jeg litt nysgjerrig på hvorfor folk mener linux mint skulle være best i sin klasse og hva som gjør den til det? eventuelt hvilken klasse snakker vi om? mest brukervennlig?

 

Aldri brukt mint selv, men er ikke mint bare en glorified ubuntu med div codecer osv ferdig installert? Samt en meny som de prøver få litt mer lik windows sin?

 

Hva som man anser å være best er ofc avhengig fra person til person. Dette kommer helt an på hva som menes med "best". Jeg har prøvd ut en del distroer, og har med erfaring opplevd at Linux Mint har alltid vært den beste for min del. Hvorfor? Brukervennlighet er kanskje nr 1, men ellers føles den også robust.

 

Jeg sier ikke at Linux Mint er best, men har absolutt best erfaring med den;) . Derfor jeg lot det ligge som et spørsmål i topicen

Lenke til kommentar

Ut i fra topicen så er jeg litt nysgjerrig på hvorfor folk mener linux mint skulle være best i sin klasse og hva som gjør den til det? eventuelt hvilken klasse snakker vi om? mest brukervennlig?

 

Aldri brukt mint selv, men er ikke mint bare en glorified ubuntu med div codecer osv ferdig installert? Samt en meny som de prøver få litt mer lik windows sin?

 

Hva som man anser å være best er ofc avhengig fra person til person. Dette kommer helt an på hva som menes med "best". Jeg har prøvd ut en del distroer, og har med erfaring opplevd at Linux Mint har alltid vært den beste for min del. Hvorfor? Brukervennlighet er kanskje nr 1, men ellers føles den også robust.

 

Jeg sier ikke at Linux Mint er best, men har absolutt best erfaring med den;) . Derfor jeg lot det ligge som et spørsmål i topicen

 

Missforstå meg rett, har som sagt aldri prøvd Mint og derfor jeg spørs, det jeg kanskje er ute etter er hva folk mener gjør den til en bedre/mer robust distro enn sin far ubuntu. Brukervennligheten ser jeg for folk som tar skrittet fra windows til linux. Men er det noen gode argumenter for en som allerede har noen år med linux på baken til å bytte til Mint?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg annser Mint som en av de beste er at du installerer det og alt er klart til bruk. Man slipper å sitte å knote i ettertid.

 

Hadde en kompis tideligere i dag som var instillt på å prøve Linux. Jeg tipset han om Mint og Ubuntu. Eneste jeg ga han av informasjon var at i Mint fungerte alt ut av boksen mens i ubuntu måtte man legge in flash og codexer manuelt etter på. Han valgte Mint :-) Han er på ingen måte en dum bruker eller ukyndig.At ting fungerer ut av boksen er noe alle liker uansett om man er datakyndig eller ei.

Lenke til kommentar

Mint er etter erfaring en del tregere enn ubuntu, og har ofte med seg diverse bugs pga småfeil i konfigurasjonsfiler som kan være vanskelig å oppdage. (Samtlige mint installasjoner har feilet på meg, enten umiddelbart, eller etter litt tid, det er også den eneste distroen jeg har hatt de probleme med).

 

Er sterkt imponert over ubuntu 10.04, betraktelig raskere enn ubuntu 9.04 og 9.10, og for første gang fremtreder de som bedre enn fedora i mine øyne.

 

Fedora har imo tapt seg i det siste. Lite nytt, og "alltid" noe galt i release, samt att jeg digget package manageren i FC5, men den har bare blitt dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar

Tror du det tar lang tid før de er ferdige?

 

Clement Lefebvre tipper på en ca 1 uke fra i går etter å ha tatt feilfikser i betraktning. Lanseringsdatoen er satt til ikke senere enn denne måneden. Da Mint har en mer "utgivelse når produktet er ferdig"-holdning så kan det sikkert forekomme situasjoner som kan utsette utgivelsen, men tror dette er lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt RC i en stund nå, og har foreløpig Final installert i Virtualbox, men skal legge den inn før Mandriva om ikke lenge tar over plassen på disken.

 

Personlig heller jeg som regel tilbake til Ubuntu, men synes at Linux Mint er en distribusjon som i mange tilfeller vil være mer aktuell for personer som ikke er vant med Linux enn andre distribusjoner jeg har kommet over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...