Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt anlegg, trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Da var det på tide å bygge mitt eget anlegg og lære litt hvordan det skal være. Har egentlig konroll på det meste utenom høyttalerene og hvordan de skal kobles.

 

Har et komponentsett og en høyttaler på hver side ved baksetene. Høyttalerene foran og diskantene går gjennom et delefilter som jeg da får en kabel videre ut fra.

 

Så kommer problemet. Kabelen fra høyttalerene foran og de ved baksetene vet jeg ikke hvor skal kobles til. Skal de kobles til spilleren foran eller til forsterkeren bak? Signalkablene fra forsterkeren går jo til spilleren. Er jo så mange kabler fra spilleren foran at jeg blir jo helt forvirret:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frontsettet bør du koble til forsterkeren ihvertfall...

Hvilke høyttalere er det snakk om? og hvilken forsterker?

Har du ikke sub?

 

Er focal frontsett som skal kobles til en alpine forsterker.

 

Har sub som går på sin egen forsterker.

 

Men det går jo kabler fra spilleren som skal gå til de forskjellige høyttalerene:S Hva gjør jeg med de da?

Lenke til kommentar

Er alpine forsterkeren 2 kanals, så bruker du den til frontsettet, og kobler bakhøyttalerene til spilleren, er alpine forsterkeren 4 kanals, så kobler du bakhøyttalerene til den også ;)

 

Er 4 kanals så kan koble alt til den.

 

Men er jo så masse kabler som går fra spilleren. Alt er jo originalt koblet til spilleren. Skal jeg bare la det være ukoblet da? Så det holder med signalkabel fra forsterkere liksom?

Lenke til kommentar

Hvis du kun skal bruke eksterne forsterkere, så trenger du kun signal fra spilleren ja, høyttalerutgangene på spilleren skal du da ikke koble til noe, bare isolere hvis det er løse ledninger.

 

Men du bør ha minst 2 linjeutganger på spilleren din da ;)

 

Da bare isolerer jeg ledningene som går fra iso kontakten:D

 

Er flere linjeutganger:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...