Gå til innhold

Canon hf200 eller hfm306?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal ha meg nytt Videokamera. Idag har jeg et 4 år gammelt DV kamera som jeg har veldig lyst til å bytte ut.

Jeg er familiefar og det er det kamera vil bli brukt til. Ferie og noen få utflukter, samt filming av barna.

 

Etter å ha lest mye på forumet her så ser det ut til at LEgria serien til Canon er et godt valg.

 

Da tenker jeg spesielt på HF200. Denne er å få tak til ca kr4900 i de billigste webshop.

Men så ser jeg at Canon har lansert arvtagere til denne serien og da heter den hfm306. Denne har så vidt begynt å bli tilgjengelig i noen få butikker til .

Jeg sammenlignet disse kameraene på Canon sine sider og den eneste forskjellen jeg kunne se er noen flere effekter innebygget i selve kamera mens optikken er den samme.

Kan noen av dere kyndige bekrefte dette eventuelt?

 

Ser at forskjellen i prisen på disse 2 kamera er ca 600kr nå..(men kun hos Pixmanie)

Hva ville dere gjort?

 

pris nå: Canon Legria HF200 = kr 4919

Pris nå: Canon Legria HF M306 = kr 5406(hos pixmania kanskje å forvente høyere pris når flere butikker får den inn)

 

Og jeg må kjøpe nytt kamera senest 10. juni(reiser på ferie 4 dager senere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville uansett ikkje ha kjøpt frå Pixmania. Eg kjøpte eit kamera derifrå for nokre år sidan, og sidan det er ein fransk kjede, så fekk eg bruksanvisning berre på fransk. 

 

Når det gjeld effektar på sånne kamera, så er eg litt lunken til det. Når eg skal filma noko, spesielt ungar, så har eg sjelden tid til å fikla med effektar. Det er heller om å gjera å få festa ting på film, og heller legga på effektar i eit redigeringsprogram seinare. Eg har eit Canon HF10, som har ein del innlagte effektar, som gardin innfading/utfading, kinomodus og litt til, men eg brukar dei ikkje. Skal eg bruka sånne effektar, så krev det litt planlegging på førehand, og med ungar går det ikkje an å planlegga noko, har eg funne ut. :)

 

Hadde eg vore deg, så ville eg ha kjøpt HF200. Dei 500 kronene du sparar i forhold til HF M306 kan du jo bruka på tilleggsutstyr, som ekstern mikrofon, teleadapter, vidvinkeladapter, eller rett og slett ekstra minnekort. :)

 

 

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne gjøre det men nå så jeg at Lefdal faktisk har HF 36 til 5699kr

HF200 er litt vanskelig å få tak i nå virker det som.

 

Dette syns jeg er god pris igrunn for en så ny modell.

Den har 8gb innebygget..

noen som vet hvor mange timer(minutter) jeg kan ta opp på det på full oppløsning?

Lenke til kommentar

Er det ikke bare HF20 som har innebygd minne? På HF200 mener jeg man ha minnekort. Var ihvertfall slik på mitt HF200. :p

 

Hei.

 

HF M306 er etterfølger til HF200 og HF M36 er etterfølgeren til HF20.

 

Men ser at selv om jeg kjøper HF M36 så må jeg kjøpe et minnekort på minst 16gb(halv annen time til).

Det er ikke alltid man har tilgang til PC for å overføre og frigjøre minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...