Gå til innhold

Dell laptop med strømproblemer


Anbefalte innlegg

har et problem med min dell M1330 laptop.. det begynte med at det virket som det var dårlig kontakt på strømpluggen, men nå har jeg skrudd den fra hverandre og målt med fluk'en at den har 19-20V inn på hovedkortet (målt på første komponent og ikke på baksiden av pluggen)

 

eneste jeg ikke har målt er etter brudd i identification lederen fra strømadapteren, men hvis jeg skjønner det rett så skal maskinen skru seg på uten at den er tilstedet, bare at den ikke kan lade batteriet.

 

håper noen har en god ide!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan virker symptomene dine??

 

Ene dagen jeg våknet var min m1330 død, gikk ikke an å starte den med kun batteri, og med en gang jeg plugger i laderen slukker den blå led-pæren i transformatoren...

 

Noe av det samme du opplever?

Lenke til kommentar

Den blå lampen på adapteren slukker ikke hos meg.

 

Får den bare ikke til å ta lading eller kjøre på strøm rett fra adapteren. har målt at det er kontakt fra + på pluggsokkelen på hovedkortet og inn på den første motstanden der og fra - på pluggsokkelen til chassi/batteriterminaler, pluss at jeg måler 19-20v mellom den motstanden på hovedkortet og chassi. så den får strøm.

 

etter at jeg skrev denne posten i går prøvde jeg å vri litt hardere enn jeg liker på pluggen mens den var tilkoblet og fikk ladelampen til å tenne og pc'en til å kjøre på adapterstrøm, men det holdt ikke lenge..

 

tror jeg skal prøve å kjøpe en ny plugg fra ebay og bytte den ut.. må bare trene loddebolt armen litt først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...