Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøver meg her først denne gangen, siden mine tidligere erfaringer med BE support er under middels...

 

Har brukt Backup Exec 9 og 12 en stund nå så jeg kjenner til mye av de mest grunnleggende funksjonene. I forbindelse med overgang til Windows Server 2008 R2 har jeg lastet ned en trial av Backup Exec 2010

 

Nå har jeg et oppsett med:

En backup server

En Hyper-V server med et antall virtuelle maskiner.

Begge serverene kjører 2008 R2 og er med i samme domenet.

 

Har installert Backup Exec 2010 Trial på backup server, men sliter med å få til Hyper-V backup. Jobbene feiler konsekvent, dog med litt forskjellige årsaker. Antar at feilen ligger i oppsettet / installerte komponenter så nå har jeg rensket ut alt BE relatert fra Hyper-V serveren for å se om jeg får satt det opp riktig fra scratch.

 

  • I BE har jeg valget å installere Remote agenter på andre maskiner, men her kan jeg bare velge Remote Agent for Windows Servers.
  • Jeg _kan_ kjøre installasjonssettet lokalt på Hyper-V serveren, men velger jeg "Remote Agents" får jeg fortsatt bare valget om å installere Remote Agent for Windows Servers.
  • Forsøker igjen, er på Hyper-V serveren og velger "Backup Exec" > Choose components. Der kan jeg velge Remote Agent for Hyper-V, men får besked om at installasjonen samtidig vil legge inn admin konsollet og installere media server. Størrelsen på installasjonen (1,6GB) bekrefter det. Det vil jeg jo ikke. Jeg har allerede admin grensesnittet og media server installert på backup server. På Hyper-V serveren vil jeg bare ha Hyper-V agenten uten noe annet installert.

 

 

For å summere det opp: Jeg har en backup server som skal ta backup av Hyper-V maskiner på en annen server og trenger litt hjelp for å finne ut hva som skal installeres hvor.

 

Evt. om det er noen som kjenner til lokal reseller (Norge / vestlandet / Møre og Romsdal) for Backup Exec så mottas tips med takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...