Gå til innhold

Forberdring av enkelte karakterer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å forbedrer noen karakterer fra videregående, og lurer på noen småting som noen av dere kanskje kan være behjelpelige med. Det jeg i hovedsak lurer på er om det er mulig å ta et utvalg av de eventuelle karakterer jeg får etter våren og sende disse inn til samordnaopptak. Altså kun de karakterer jeg ønsker å endre/tilføye.

 

For et par år siden tok jeg også økonomi og biologi(3BI). Økonomien gikk bra, men biologien fikk jeg en middels karakter i. Jeg er ute etter et høyt snitt, så da ønsker jeg kun at Økonomi karakteren skal gjelde.

Før dette hadde jeg hatt økonomi fra før, men ikke biologi, og disse to karakterene kom på samme vitnemål. Hadde vært perfekt for meg om jeg da kunne "splitte opp" vitnemålet slik at jeg fikk endret karakteren i økonomi, men fremdeles stå uten karakter i biologi.

 

Noen som vet om det er mulig å få til? og i tilfelle hvordan?

 

Har søkt rundt på nettet uten hell, så håper noen av dere sitter på noe info om temaet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta opp biologi igjen?

 

Hei, og takk for svar.

 

Det kunne jeg ha gjort, men ønsker å komme inn på studiet dette året, og har ikke meldt meg opp til biologi denne våren.

 

En liten klarifisering:

Har enda ikke levert inn biologi og den forbedrede økonomi karakteren min, så disse er altså ikke registrert hos samordnaopptak.

Lenke til kommentar

Både Biologi og Økonomi er valgfag, så du kan la være å føre dem opp på vitnemålet så fremt du fremdeles oppfyller fagkravene for studiekompetanse. Det er bare til å gi beskjed om hvilke karakterer du vil fjerne når du skal få laget det nye vitnemålet ved den gamle skolen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...