Gå til innhold

N900 VS HTC Desire


Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon og har lenge siktet meg inn på Nokia N900. det sies at den er mer PC enn telefon og det er jo et stort pluss i mine ører. Har klådd på telefonen og syns ikke størrelsen er avskrekkende i forhold til det man får - MiniPC m/tastatur.

Men så i disse dager er det rene hallelujastemning rundt HTC Desire - "verdens beste mobil"...

Tynnere , lettere og smekrere enn N900, men mangler tastatur og med et dårlig kamera.

Mobilleverandøren får inn Desire på torsdag så da blir det nok ny telefon, men hva skal jeg velge?? Hjelp meg.

Endret av bOFFE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du er veldig opptatt av tastaturet til N900 så ville jeg nok gått for Desire. Har selv hatt N900, og nå har jeg nylig kjøpt meg en HTC Desire. Angrer ikke et sekund.

 

Det eneste jeg personlig ser som en fordel med N900 er det fysiske tastaturet. Mobilen hadde nok vært bedre om Nokia faktisk satset skikkelig på den, men med en ovi Store uten noen programmer, og en programliste med endel gode men alt for få programmer så blir den nesten "død". Folk satser rett og slett ikke på Maemo, om det blir noe annet med MeeGo og om N900 i det hele tatt får det er en annen sak.

 

På HTC desire har du derimot Android Market, med mye fler programmer å velge i, og en stadig voksende liste. Du har en raskere prosessor på Desire, og ja den føles også raskere. Ellers så har man kompassfunksjon i Desire som gir mer nøyaktig GPS og tilgang til Augmented Reality apps, man har etter min mening bedre synkronisering mot Gmail, facebook osv, og et større utvalg widgets enn på N900

Lenke til kommentar

For de som er nysgjerrige på hva som ble resultatet:

Var i butikken og klemte og testet begge telefonene. Utseendemessig appelerte ikke Desiren til meg i det hele tatt - tildels lilla plastikkomramming av skjermen ble litt for feminint i mine øyne. I tillegg virket telefonen litt spinkel og tander. OS'et er sikkert greit og vil nok fungere bedre for meg etter noe tilvenning. Pluss for en meget god skjerm (i alle fall innendørs).

N900 appelerte mye mer til meg med sin robusthet, tyngde og soliditet. I tillegg har du et fysisk tastatur, bedre kamera med deksel og dedikert utløserknapp, FM-sender (kjekt å ha i bilen), full flash support, god skjerm, + at jeg synes OS'et er spennende og det faktum at det er helt åpent. Synes responsen på skjerm/touch var god også.

Får bare håpe at potensialet i denne "lille" kraftkaren utnyttes mer i form av offisielle oppdateringer - miljøet lever i alle fall med mange "geeks" som utvikler og tester både det ene og det andre.

Er ikke så opptatt av antall apps og games da jeg kommer fra Iphone og så og si aldri brukte det jeg lastet ned og innstallerte - foretrekker formål og kvalitet fremfor kvantitet.

Så nå vet jeg i alle fall hva deler av helga skal brukes til - bli kjent med min nye N900 :thumbup:

Endret av bOFFE
Lenke til kommentar

Tror at Desire finnes i to farger, så kanskje du var litt uheldig med lillafargen på den du prøvde? Tror også at Desire har FM-mottaker (om du ikke virkelig mener sender da, noe den garantert ikke har), og full Flash-support kommer i Android 2.2 (som det ikke er sikkert at Desire får med en gang, forsåvidt).

 

Uansett, jeg skriver ikke dette for å få deg til å angre på at du kjøpte N900, det høres absolutt ut som om det var det riktige valget for deg. Grattis med ny telefon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...