Gå til innhold

Verdt å oppgradere til HTC Desire?


Anbefalte innlegg

Har hatt en Diamond siden den kom ut, og lurer på å kjøpe meg ny mobil snart, tenkte da på Desire etter å ha lest et par tester av den, men har også fristet litt å prøve en iPhone, men tviler på at iPhone 4g kommer til å være i nærheten av samme pris som desire, siden 3gs enda koster mer enn desire.

 

Det jeg lurer på er, hva er oppgraderingene fra diamond til desire? Jeg vet at hardwaren er bedre, og den har sd kort. Men hva ellers er den bedre med?

 

Hvordan er android og sense i forhold til windows mobile? Og er det flere/bedre applikasjoner til android? Og hvor finner man tilfelle de?

 

Ting jeg har vært litt missfornøyd med, på diamonden er batterilevetiden, hvordan er den på desire i forhold? Og at den noen ganger henger seg opp i et par sekunder og kan være litt treig til tider, noe som ikke er et problem på desire etter hva jeg har forstått?

 

 

 

 

Er det verdt å oppgradere til Desire nå? Eller er det verdt å vente på noen bedre telefoner som kommer i nærmeste framtid til noe av den samme pris? (tilfelle, hvem)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire er absolutt til å anbefale.

 

Det er en ganske stor forskjell på Android og Windows Mobile. Android er mye mer brukervennlig, fingervennlig og bedre applikasjoner. (disse kan lastes ned fra Android Market)

 

Jeg ville absolutt gått for en Desire!

Lenke til kommentar

wm = buisniss ;) ingen gøye spill, dritt tungt!, kjedeligt, manglende funskjoner, og de velkjente blackouts ;)

 

android = (min ærkefiende) google sitt brukervennlige os som har faktisk folk som jobber med os-et :O i motsetning til winmo som driter i alle som har winmo og lanserer windows phone 7 :S

mangen apps, brukervennlighet, unde utvikling,raskt!, muligheter!, snart full flash støtte!,

 

gidder ike å sitte her om natta og ramse opp mere XD, overgangen far diamond til desire vil bli stor på en positiv måte, du vil bli overasket over hvor nice os det var ;)

Lenke til kommentar

Er ikke Galaxy S telefonen som har tidenes mest pinlige iPhone-ripoff-UI?

 

Sense og Android, det er ikke så lett å beskrive nøyaktig egenskapene ved disse to slik at du får noe ut av beskrivelsen. Operativsystemet og opplevelsen minner en god del om iPhone, så om du er vant til den vil du fort føle deg hjemme på en Android-telefon. Du har imidlertid flere muligheter til å sette opp utseendet på telefonen slik du vil gjennom å bruke widgets. Du har en egen programmeny i tillegg til at du kan strø programmene utover skjermen slik du kan på iPhone. "System notifications" er svært godt gjennomført, med en pulldown der alle viktige hendelser samles på ett sted. I det hele tatt føles Android mer "integrert" enn iPhone, med en del smarte og brukervennlige løsninger. Gjennomgående har også nyere Android-telefoner svært gode AMOLED-skjermer, som er mye mer lesbare enn f.eks. LCD-skjermen til iPhone. Dette retter seg nok med neste iPhone-versjon, men foreløpig har Android et forsprang der.

 

Jeg har ikke prøvd stock/vanilla Android, men jeg tror at forskjellene på det og Sense først og fremst er de widgetene HTC har laget, som f.eks. FriendStream, den klassiske klokke-widgeten med vær på og diverse andre. Også det at du har sju homescreens å bla mellom er vel spesifikt for Sense (tror vanilla Android har fem(?)).

 

Som jeg har sagt før så er Android Market begrenset i forhold til App Store på iPhone. Spesielt begrenset er det i Norge, der vi ikke har tilgang på applikasjoner som koster penger. Det "jobbes med saken" fra flere hold, men foreløpig taler ikke dette til Androids fordel. Når det er sagt finnes det store mengder mer eller mindre gode gratis-applikasjoner, på samme måte som til iPhone.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før så er Android Market begrenset i forhold til App Store på iPhone. Spesielt begrenset er det i Norge, der vi ikke har tilgang på applikasjoner som koster penger. Det "jobbes med saken" fra flere hold, men foreløpig taler ikke dette til Androids fordel. Når det er sagt finnes det store mengder mer eller mindre gode gratis-applikasjoner, på samme måte som til iPhone.

Jeg synes det er viktig å få frem at i motsetning til iPhone så er det i Android fullt mulig å kjøpe programmer utenfor marked.

Lenke til kommentar

Hva med å vente på samsung galaxy S? 4" super amoled skjerm og samme specs som desire ellers? :)

Har aldri likt samsung egentlig, så vet ikke helt med det.

 

 

@svinepelz

 

Høres bra ut det, men ang. det å kjøpe apps, er det absolutt ingen mulighet og kjøpe fra android market? Og trur du det vil bli mulig i den nærmeste framtid?

 

 

Lenke til kommentar

Du kan jukse deg rundt det ved å enten roote telefonen eller kjøpe et brukt SIM-kort på eBay som du setter i telefonen når du vil handle (jeg har gjort det siste, venter tålmodig på pakke fra USA). Det er også riktig som osmano sier at du kan kjøpe apps utenfor Android Market, men jeg har ikke sjekket ut dette foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...