Gå til innhold

Konkurranse: Tegnet seg til topps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg går nå 3D Design på Idefagskolen, som er den linjen Lill-Beate har vunnet gratis plass på til neste år. Jeg skal også gå Idefagskolens 3D Animasjons linje til neste år, så jeg ser fram til å se hva Lill-Beate får til iløpet av det neste året.

 

Så Gratulerer igjen Lill-Beate, med en velfortjent seier.

 

Jeg er forresten en av de møtte da du var å besøkte Idefagskolen. Jeg er han som var programmereren for det spillet du så på :D .

 

3D bildene som vises i filmen er fra et spill som jeg og tre andre 3D Design studenter jobber med som vår semesteroppgave.

Lenke til kommentar

Spillet hun snakker om er allerede ute, den heter SPORE ttp://www.spore.com/ftl og suger vannkopp, for å ikke snakke om den begrense utsalgsmengde et slikt spill vil ha, 7-10 åringer er kanskje det beste man kan håpe på......

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar

Spillet hun snakker om er allerede ute, den heter SPORE ttp://www.spore.com/ftl og suger vannkopp, for å ikke snakke om den begrense utsalgsmengde et slikt spill vil ha, 7-10 åringer er kanskje det beste man kan håpe på......

Tror helt ærlig du ikke helt har skjønt konseptet...

Lenke til kommentar

synes konseptet høres ut som noe som ville gjort det ganske bra som ett flash basert spill på facebook for den litt yngre garde, men det er bare min mening ytret etter min smak. (Jeg ville gjerne hatt mulighet til å f.eks sprenge/skyte dyra, brenne ned skogen, bruke portalen til å reise til ett spennede sted med masse action etc ;))

 

Gratulerer med seieren og lykke til på idefagskolen :)

Lenke til kommentar

Spillet hun snakker om er allerede ute, den heter SPORE ttp://www.spore.com/ftl og suger vannkopp, for å ikke snakke om den begrense utsalgsmengde et slikt spill vil ha, 7-10 åringer er kanskje det beste man kan håpe på......

Tror helt ærlig du ikke helt har skjønt konseptet...

 

Hvilket konsept? Åjå du mener det å bruke enkle ideer som allerede eksisterer for så å komme seg innpå en privatskole med et fancy navn (som det finnes tusenvis av i Oslo) , få første året gratis men må betale resten selv...En utdannelse som gir liten eller ingen muligheter for jobb i et snevert og trangt jobbmarket som det spill/animasjons-industrien er i Norge?

 

Hadde jeg vært henne ville jeg isteden drite i Idefagskolen og tatt IT + realfag på et ordentlig universitet slik som NTNU (NORGES TEKNISK-NATURVITENSKAPELIGE UNIVERSITET) http://www.ntnu.no/ (Det finnes også en spilldesign linje der også, så du slipper kanskje å bli ruinert, men anbefaler allikevel IT + realfag som garanterer jobb....)

 

Gratulerer og Lykke til ihvertfall... ;)

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar

@gamern1337:

det finnes et jobbmarked for 3d animasjon _utenfor_ norge også da, så relevant utdannelse er bare kjekt.

 

konseptet er igrunn greit nok for den kundegruppen som har interesse for slikt, ikke nødvendigvis alle hardcore gamere som liker litt splatter og skyting, men det er da ikke noe grunn til å rakke ned på henne ved å småligjør hennes arbeid med dine syrlige kommentarer om hvor mye du synes idefagskolen suger. :)

Lenke til kommentar

@gamern1337:

det finnes et jobbmarked for 3d animasjon _utenfor_ norge også da,

 

Det hadde jeg glemt! Hun vil nok bli headhuntet (vi later som det er et norsk ord.. :whistle:) umiddelbart fra en utdannelse i Norge fra en i beste fall, lite annerkjent skole med et "ikke-oversettbart" navn (The Idea Fag School :nei: ), fra et lite tettsted som kun innbyggerne i tettstedet kjenner til.

 

Jeg elsker godtroende og optimistiske mennesker som deg, verden kunne ha trengt endel av dem for å gjøre det lettere for oss andre å finne jobb, men dessverre...(darn! må det være så vanskelig...)

 

Lykke til med deg også forresten....

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar

bittre søndagtroll er morro, hva er galt med å være optimistisk? for alt du og jeg vet så designer hun masse snadder for funcom/eve online/whatever om noen år.

 

men jeg nekter å ta flamebaiten din, jeg vil heller ønske henne lykke til, for den som har bestemt seg for å satse er alt mulig uansett om man har gått på ntnu eller ikke ;)

Lenke til kommentar

:lol: Hahahahaaha XD jeg må si det nesten er humoristisk å lese det siste her. Kan iallefall si at enkelte ting her faller på sin egen urimlighet ;) Takk for støtten da, lol :p

Nei, det er nok ikke som Spore nei :) Må si at jeg likte character cration delen på en måte og bittelitt amøbe fasen (selv om den raskt ble.. ja ikke så morro). Men nei, ville nok si konseptet er mer som Zoo tycoon, for de som kjenner til den. (= svar til mESA sin kommentar også)

 

Lol, og ikke no feil med å være optimistisk XD Mye bedre enn å være pessimist iallefall, hehe. Pluss, jeg vet jo det er vanskelig å få seg jobb innenfor det. Men hvem sier at det ikke kan brukes i vanlige grafisk design stillinger også? ;) Pluss, som H0ih0i sier så går det faktisk ann å flytte på seg til utlandet. Uansett gjør jeg dette for min egen del! Uansett utfall, digger jeg tanken om å kunne lære 3D og utvikle meg.

 

(Jeg ville gjerne hatt mulighet til å f.eks sprenge/skyte dyra, brenne ned skogen, bruke portalen til å reise til ett spennede sted med masse action etc ;))

Haha du høres akkurrat ut som en jeg kjenner XD

Men ja skjønner mye går på smak og behag :D

Jeg nyter splatter lysten min i Battlefield BC2 og Left4Dead(1og2), men greit å ha litt variasjon. X3

 

Til Mattivc: Hehe ja. Blir morro å se hva dere får til senere også! Så veldig kult ut det dere hadde fått til i semester oppgava! :D kjempe bra sammarbeid! Blir morro å se hva du får til i animasjons klassa.

 

Gratulerer med seiern! Håper du ikke "selger" ideen din til selskapene slik at de lager spillet på deres måte og ikke hvordan du hadde tenkt deg det skulle bli.

HEhe m-m. Må innrømme det høres.. vel.. ekstremt vanskelig å få noe ut på markedet sånn generelt. Får bare se hva som skjer X3 Jeg bare håper på at det kommer flere spill firma i norge med tiden jeg. :D (Vet det er litt mye å håpe på da X3 )

 

Men, YAY! tusen tusen tusen takk for alle de snille og støttende kommentarene! :D Setter veldig stor pris på det, bare så dere vet det!! :yes:

 

Edit: rette på masse dysleksi skrive feil :ermm:

Endret av Aeris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Det er lettere nå å utgi indie spill (og tjene penger på det en det) en det noen gang har vært før. Så hvis Aeris virkelig går inn for da kan denne spille ideen bli til noe.

 

Personelig tror jeg Aeris spill-ide kunne fungert godt som et iPad-spill.

Lenke til kommentar

Hihi tusen takk! XD

 

:DNadezico, bare øv masse og så får man jo mer og mer gradvis till vettu. Er vel sånn med nesten alt her i verden heldigvis :D

 

Mattivc, litt usikker på hva indie spill er, men skal nok få googla det :p Får håpe det dukker opp noen fine kontakter i eller etter 3D design året :yes:

Lenke til kommentar

:D kult! likte veldig godt ideeen. Og tegningene var tøffe. Digget spessielt de bildene der du har med landskap som den "Closing in on Soria City" :love: Kult valg av musikk til den presentasjonen din! Passet veldig. Mystisk og fin :)

 

Blir morro teste ut dette spillet om det blir mulig senere :thumbup:

 

PS: så du nevnte Machinarium i bloggen din. (må få testet ut det ^_^ (fargene minner meg om gamle gode "beneath a steel sky")

Endret av Aeris
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...