Gå til innhold

Har du erfaring med Shopbuytv.com?


Anbefalte innlegg

Hei, fant en webside fra Kina der de selger masse greier for en billig penge, det skal da faktisk være Originale merker :)

 

Lurer da på om noen har kjøpt noe der fra før eller om noen vet noe mer om de, siden de bruker 15dager ekstra på paypal transaksjoner.. :( de skal visst bare ta direkte transaksjoner...

 

takk til alle som bestemmer seg for å hjelpe meg litt her :)

 

## topic endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ukjennt butikk for min del. Meget gode priser der ja, men ikke nødvendigvis helt urealitiske. mye i kina selges mye billigere enn vi er vandt med. Sjekket bare ne helt tilfeldig Acer laptop 2400nok vs 4800nok, neten eksakt halv pris altså. Not bad. Man må jo påberegne 25% moms og litt frakt samt at man ikke får reklamasjonsrett på den, men gitt såpass besparelse så hadde det jo vært en fair tradeoff, spesiellt om man kjøper noe som har relativt lav prosent feilrate.

 

Hadde vært kjekt med noen flere innspill på dette dersom noen faktisk har erfaringer fra denne nettsiden.

 

EDIT: om du kan betale med Paypal, så om jeg husker riktig så har du en del sikkerhet fra Paypals side når det gjelder beskyttelse mot svindel og sånt. nå husker jeg ikke de eksakte reglene men det kan man jo fort finne ut av på paypal siden.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

ja, det var gunstige priser. tror ikke du må regne med moms når man bestiller sånn. såvidt jeg snakked med "Live Support" så er det 50 euro i frakt, bestiller man da flere ting så blir jo ikke frakten så ille, eller?

 

Jeg bruker Paypal støtt og stadig, har gått på noen smeller her og der mens jeg var innen "gamingstadiet" der jeg kjøpte gull og slikt, brukte jeg paypal når jeg gikk på en smell. så var det bare og si fra til paypal og det gikk opp i en diskusjonsfase der det alltid endte med at jeg fikk 100% refundert :) Så handler du på usikre steder så anbefaler jeg Paypal.

 

men ja, om noen viste noe om dette nettstedet så hadde det vært Supert :) på "live support" sa de forresten at de hadde mange kunder i Norge, tror dere det er oppspinn som de kommer med for å få meg med på en kjempescam?

Lenke til kommentar

Det virker som det er lagt opp mest med tanke på dropship webshopper. Altså resale for butikker som selv ikke har noe lager av varer, derav denne flat-raten på 50 euro pr 5 enheter som i grunn er veldig billig om du faktisk bestiller flere ting samtidig eller litt større ting. Det sagt så er det godt mulig de også selger til privatpersoner. Det virker sånn utifra mange av kommentarene på siden ihvertfall.

 

EDIT: hvorfor tror du at ikke moms vil gjelde for denne typen importvare? Det gjelder jo for all import så langt jeg vet ved mindre det er gjenstander som spesifikt ikke er momsbelagt slik som fysiske bøker. Men om du vet noe utover dette så utdyp gjerne for jeg regner ikke meg selv som ekspert på det området - og om man slipper moms så er det jo enda billigere...

 

Jeg vil tippe på at det ikke er noen scam ihvertfall, det virker litt for sofistikert for det. Hvor seriøs de er i sin bedriftspraksis derimot har jeg ingen grunnlag for å uttale meg om, men om du i din første bestilling ihvertfall holder deg innenfor et beløp som Paypal dekker under evt. tilfelle av svindel eller sånt så bør det jo være relativt safe (sjekk Paypal reglene grundig først selvfølgelig).

 

Om du ikke gråter over tapt reklamasjonsrett så kan det nok være en del å spare her, spesiellt om du kjøper flere ting eller bestiller sammen med noen andre siden frakten i praksis da blir nestne ingenting.

 

Håper fremdels at noen her kanskje har personlige erfaringer å dele.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg oppdaga flere slike butikker når jeg tråla nettet for golf utstyr. Jern sett til under halve prisen osv. Problemet er at det som blir solgt har en dårligere kvalitet enn de ekte varene da de sparer inn kostnader ved å bruke billigere materialer. De fleste store golfmerkene har derfor en oversikt på sine sider som viser hvilke sider man ikke skal bestille fra. Som denne hos Taylormade: http://www.taylormadegolf.eu/register/counterfeit-info.html

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...