Gå til innhold

CrossFire Vs Ny GPU


LoKe2k

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har en ytterst stille PC, og jeg noterer meg at det er lite vifteløse GPUer der ute. Når jeg nå ønsker å oppgradere GPU-ytelsen min, bør jeg slå til og kjøpe et til vifteløst Gigabyte Radeon HD4850 (koster i dag 1070 kroner) og sette de i crossfire, eller finnes det bedre alternativer? Jeg tar imot forslag med vifte men det må være _stille_.

 

Dette er hva jeg har nå:

 

Kabinett: P182 m 4 Noctua 120mm-vifter.

PSU: Nexus value 430

GPU: Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB Passive

CPU: Intel C2D E7400

CPU-kjøler: Scythe Ninja II

HK: Gigabyte GA-EP45-DS3L

RAM: 2X GEIL 2GB PC2 6400 800MHz

HD: 2.5" FlashDisc/SSD 30GB SATA2 Vertex

 

Takk for hjelp!

 

P.S! Usikker på om HKet mitt i det hele tatt har Crossfire-støtte.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har bare en pci-express kontakt på det hovedkortet, så ingen crossfire der, du oppgir heller ikke strømforsyning som er passe viktig.

 

HD5770 ligger i dette prissjiktet, og vil gi en relativt moderat ytelsesøkning, ellers kan du gå opp til hd5850 som vil gi en betraktelig ytelsesøkning.

Lenke til kommentar

Har da vitterlig oppgitt PSU.. ?

 

Takk for svar. Vet du om noen 5850 som er stille?

5750 med passiv kjøler er jo tyst som graven da,den har jo ikke kjølevifte

Og hva skulle vitsen være med å skifte ut et stille skjermkort med et annet stille skjermkort med mer eller mindre identisk ytelse?

Lenke til kommentar

Flimzes: Jeg googlet litt rundt og det så virkelig ut som vapor-x er veien å gå. Jeg betaler gledelig noen hundrelapper ekstra for en stillere utgave av 5850.

 

Om jeg går opp noen kroner, får jeg 5870 med vapor-x til NOK 2850 ,- her i Spania.

 

Ville du si det er verdt det? Mer støy med 5870?

 

Hvordan er det med resten av oppsettet, jeg regner med de ikke vil fungere som flaskehalser? Jeg tenker å satse ganske hardt på SW2 og jeg leser hos toms hardware guide at det vil ta en del CPU-styrke.

 

Takk for hjelp så langt gutter!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...