Gå til innhold

Kjøpt ny iphone ulåst i USA. Får ikke brukt med telenor.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på det. Når jeg var i Vest Afrika og åpnet en norsk telefon der kostet det meg 120 000 leones.. 300 000 leones er 650 kr ca. Ja,den matten var ikke sååå vanskelig, hehe. Så jeg betalte da ca. 300kr. Men ALT der nede er jo myyyye billigere enn her i Norge, hehe. Men det du kan gjøre er at du kan ringe å høre med telenor.. Spørre hvor mye det vil koste. Kan hende du på sende inn telefonen din. Er ikke sikker. Fikk en telefon fra Vest Afrika og hit til Norge, men da fikk jeg med koden: )

 

Men om jeg skulle ha gjettet ville jeg sagt fra 600-1000 kr: P

Lenke til kommentar

What? Er telefonen ulåst så trenger den ikke "åpnes for bruk i Norge". Hvis telefonen er låst til AT&T, så skal det dukke opp en feilmelding om feil sim-kort eller noe sånt. Mangel på signal betyr at du må gå ut av huset. iPhone er kjent for å ha dårlig signal.

Lenke til kommentar

Så jeg skal putte i mitt sim kort også hvordan skal jeg gå frem deretter?

 

Hvis jeg kobler den til pcen med mitt sim kort får jeg opp at sim kortet ikke er støttet.

Den er helt ny ulåst fra apple store by the way.

Endret av jajaja1
Lenke til kommentar

Hvis jeg kobler den til pcen med mitt sim kort får jeg opp at sim kortet ikke er støttet.

Da er den vel ikke ulåst.

 

 

Den er helt ny ulåst fra apple store by the way.

Apple Store i USA? Selger de faktisk ulåste iphones? Trodde alle var låst til AT&T uansett. Er den låst til AT&T så er det vel AT&T eller Apple du må forholde deg til. Se også http://support.apple.com/kb/HT1937

 

Hvilken OS har du? 3.1.3 eller 3.1.2? Hvis det er 3.1.2 så kan du hacke det selv. Med 3.1.3 må du vente til OSet blir hacket.

 

Har du en kvittering som sier "unlocked" eller noe sånt? Ta med deg alt du har og stikk innom nærmeste eplehus.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Tviler på det... dette er fra Apple Store US

Can I buy an iPhone without an AT&T contract?

No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract.

 

Er den kjøpt i USA kan nok neppe Telenor eller en annen forhandler hjelpe deg. Du må rett og slett bruke tid på å finne ut av et selv.

Såvidt jeg vet finnes "Sn0wbreeze" i en versjon som også skal kunne fungere på 3.1.3, men har ikke testet dette.

Lenke til kommentar

Får ikke dette til å rime helt. Amerikanerne har jo lenge dratt ut av USA for å kjøpe ulåste iPhones.

 

Kan ikke finne at andre enn buy.com selger ulåste telefoner i US. Apple Store selger bare telefoner som er låste til AT&T, men du trenger ikke lengre å binde deg til en lang og heslig kontrakt med AT&T. http://www.simonblog.com/2010/03/23/apple-starts-selling-iphone-without-att-contract/

 

Er det en misforståelse ute og går? AT&T har sikkert roaming-avtale med Telenor, så du kan jo "bruke telefonen med Telenor", du må bare sørge for å ha et AT&T sim-kort i telefonen.

 

Igjen, sjekk kvitteringen. Ta kontakt med Apple Store der du kjøpte telefonen, evt. også Eplehuset i Norge.

Lenke til kommentar

Den ble kjøpt som gave til 599 dollar, den kan kjøpes bundet til 299, 399 eller noe sånt, den er unlocked. De sa det ikke skulle være noe problem på apple storen da jeg spurte, kan jeg evnt få pengene tilbake ved å levere den til butikk i norge?

Lenke til kommentar

$599? 16GB? Den er nok kontraktsløs, men fremdeles låst til AT&T. Apple er greie sånn.

 

Kan ikke tenke meg at eplehuset vil ta den i retur. Men det vil kanskje være mulig å få låst den opp, mot en tilleggssum. Snakk med eplehuset, evt. send et tåredryppende brev til AT&T. http://theappleblog.com/2009/08/20/apples-official-iphone-3g-unlock/

 

Andre alternativer: Sende telefonen tilbake med noen som skal til USA. De har tross alt solgt deg et produkt med en betydelig mangel. Selge på finn.no eller eBay. Vente et par uker på ny versjon av jailbreak+unlock, og til det trenger du ... et AT&T sim-kort. Det får du forøvrig drittbillig på eBay, du skal jo ikke faktisk bruke det. Problemet med jailbreak+unlock er at det ikke overlever en OS-oppgradering.

 

 

Ifølge http://support.apple.com/kb/HT1937 så er de nærmeste som kan gi deg en "autorisert" opplåsing:

3 i Danmark

3 i Sverige

O2 og Orange i UK

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...