Gå til innhold

*Skader på CPU-kjerne*


israrkhan

Anbefalte innlegg

Kjøpte en T-bird 1.4 GHz(266mhz bus) i juni i fjor, sammen med et Abit KT7A HK. Etter å ha satt opp hele systemet, med både vifte og passelig med goop(les *hårtynt* lag) så var alt igang. Men så begynnte problemene. Først så ville ikke CPU'en kjøre opp til 1,4GHz, dermed prøvde jeg 1,2GHz.. og da kjørte den, men da var den _meget_ ustabil, og tempraturen var oppe i rundt +80C konstant, så dermed dro jeg den ned til 1000MHz, der den holdt seg stabil med en *behaglig* temp. Alt dette, tenkte jeg ble forårsaket av utdatert bios ver. Etter en stund, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne oppdatere biosen på HK'et, siden jeg så en bios ver. der det stod at støtte for 1,4ghz Athlon cpu'er var implementert.Jeg starter maskina etter bios update og den starter opp helt fin-fint(boota og alt). Og så tenkte jeg at jeg skulle dra den opp til 1,4GHz..Og da skjedde det.. maskina skrudde seg på, og så tok jeg en tur innom biosen for å sjekke temp'en cpuen, og da ser jeg at den ligger på +86C, og at den stiger. Og før jeg får gjort noe, så har maskina fryst seg. Det første jeg gjør, er skru av bryteren på poweren. Jeg åpner opp maskina, og tar en titt på om alt er som det skal være, sjekker vifta og alt sitter på som det skal. Så skrur jeg på bryteren igjen, og seff er maskina død :sad: Sender da CPU'en inn til de jeg kjøpte den fra, og får så cpu'en i retur, med beskjed om at CPUen har pådratt seg store skader i kjernen. Og at det ikke er noe annet å gjøre enn å kjøpe en ny. Har jeg noen som helst form for krav på ny cpu eller.no fra enten forhandleren eller fra AMD etter det som har skjedd? Eller er det bare å gi opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...