Gå til innhold

HTC Desire el. Iphone 3GS?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått tilbud om telefon på jobben. Har lite peiling på disse nye sakene og har et par spørsmål relatert til hvilken jeg bør velge. Presenterer først min nåværende telefonbruk:

 

Har en nokia 6233 og en tilsvarende sony ericsson, samt en iPod nano 4gb. Bruker telefonene mest til å ringe og skrive sms, kunne vært fint å fått mp3-spilleren inn i telefonen. Er interessert i å få litt underholdning og nettmulighet også på telefonen.

 

Så til spørsmålene:

- Jeg føler meg trygg på iTunes og iPod. Vil det være noen overgang/ noe mer komplisert å benytte Desire til nedlasting av innhold i form av sanger og apps? (Synkroniseringa i Itunes er jo forholdsvis sexy om man ser bort fra det proprietære aspektet).

- Et litt dumt spm: fungerer wifi på telefonene? Hvis jeg benytter 3G, må jeg betale (dyrt) for nedlastingen av data? Er det noen sak å skaffe seg og sette opp en slik nedlastingstjeneste?

- Er det tilstrekkelig innhold på Desire, noe jeg vil savne ift iPhone?

 

Med andre ord; har dere noen anbefaling til hvilken telefon jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har fått tilbud om telefon på jobben. Har lite peiling på disse nye sakene og har et par spørsmål relatert til hvilken jeg bør velge. Presenterer først min nåværende telefonbruk:

 

Har en nokia 6233 og en tilsvarende sony ericsson, samt en iPod nano 4gb. Bruker telefonene mest til å ringe og skrive sms, kunne vært fint å fått mp3-spilleren inn i telefonen. Er interessert i å få litt underholdning og nettmulighet også på telefonen.

 

Så til spørsmålene:

- Jeg føler meg trygg på iTunes og iPod. Vil det være noen overgang/ noe mer komplisert å benytte Desire til nedlasting av innhold i form av sanger og apps? (Synkroniseringa i Itunes er jo forholdsvis sexy om man ser bort fra det proprietære aspektet).

litt mer komplisert men ikke egentlig. :p du bruker jo ikke nødvnedigvis noe programvare du bare får den opp som en ekstren disk og drar over det du vil ha over.

- Et litt dumt spm: fungerer wifi på telefonene?

ja

Hvis jeg benytter 3G, må jeg betale (dyrt) for nedlastingen av data?

kommer ann på aboet ditt det, men ja det koster.

Er det noen sak å skaffe seg og sette opp en slik nedlastingstjeneste?

er ikke sikker på hva du mener men nei det er sikkert enkelt ;)

 

- Er det tilstrekkelig innhold på Desire, noe jeg vil savne ift iPhone?

jeg mener det er tilsvarende

Med andre ord; har dere noen anbefaling til hvilken telefon jeg bør kjøpe?

fight teh power kjøpt desire. eller noe. jeg har esire og anbefaler den over iphone. men jeg liker ikke apple heller da:P

Lenke til kommentar

ok, takk.

 

I prissammenlikninga ser jeg tre forskjeller:

HTC mangler noe som heter A-GPS? Hva er dette? edit: ok, var rimelig enkelt å finne ut at dette var assistanse til å finne egen posisjon på kartet. OG, det skal visst være integrert funksjonalitet.

 

HTC mangler også geotagging av bilder? edit2: ok, HTC desire skal visst ha dette likevel ifølge produktspesifikasjonen på websiden deres. (svært så dårlig prisguiden var da...). Da står jeg bare igjen med...

 

Er det dumt eller lurt at disken er basert på kort i stedet for fast flashdisk? I min Nokia 6233 er det ikke alt som virker like sømløst fra minnekortet som fra internminnet.

 

Du er for øvrig flink å skrive.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

en fast flash disk er vel i bunn og grunn bare et fastmontert minnekort i denne sammenheng.

 

jeg har foretatt en masseflytting av ting fra gammelt minnekort over på minnekortet som er i desiren min og må si at den for meg fungerer bedre en min gamle N82 gjorde, den finner ting automatisk og viser ting i korrekt sammenheng.

 

samme med å bruke kontakter fra simkortet, eneste er joa t den har synka mot facebook så jeg har noen få doble kontakter(på grunn av jeg har lagret folk med kallenavn) men ellers fungerer ting kjempe for meg.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har fått tilbud om telefon på jobben. Har lite peiling på disse nye sakene og har et par spørsmål relatert til hvilken jeg bør velge. Presenterer først min nåværende telefonbruk:

 

Har en nokia 6233 og en tilsvarende sony ericsson, samt en iPod nano 4gb. Bruker telefonene mest til å ringe og skrive sms, kunne vært fint å fått mp3-spilleren inn i telefonen. Er interessert i å få litt underholdning og nettmulighet også på telefonen.

 

Så til spørsmålene:

- Jeg føler meg trygg på iTunes og iPod. Vil det være noen overgang/ noe mer komplisert å benytte Desire til nedlasting av innhold i form av sanger og apps? (Synkroniseringa i Itunes er jo forholdsvis sexy om man ser bort fra det proprietære aspektet).

- Et litt dumt spm: fungerer wifi på telefonene? Hvis jeg benytter 3G, må jeg betale (dyrt) for nedlastingen av data? Er det noen sak å skaffe seg og sette opp en slik nedlastingstjeneste?

- Er det tilstrekkelig innhold på Desire, noe jeg vil savne ift iPhone?

 

Med andre ord; har dere noen anbefaling til hvilken telefon jeg bør kjøpe?

 

Desire tilhører en nyere generasjon mobiler enn det 3GS gjør.

Så i rettferdighetens navn, bør du sammenlikne Desire med den kommende 4G som kommer i Juli.

Desire er pr idag i mine øyne, den mest komplette mobilen, sett utifra pris, brukervennlighet, design og HW.

Er du mer komfortabel med Apple sitt OS, kan du jo velge safe evt.

De er begge brukervennlige og bra, men igjen, jeg ville nok kanskje valgt å vente på den kommende Iphone, og ikke nåværende.

LCD oppløsningen vil være betydelig bedre, kamera likeså, og OS er oppdatert ifht MT og andre finesser.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil valgt Desire. Desire har større og bedre skjerm, dvs høyere oppløsning og AMOLED som gjør at fargene og sortnivået er mye bedre. Desire har Android operativssytem som helt åpent og gir uendelige muligheter, imotsetning til Iphone OS som er låst. Desire har søtte for minnekort, så det er ikke noe problem å utvide lagringskapasiteten på telefonen. På Desire kan du ha så mange sett med skrivebord som du vil, og hvert sett kan inneholde opp til syv skrivebord der du kan plassere snarveier, mapper, widgets som klokke, kalender, mail værvarsel, mp3-spiller, strømmstyring osv osv osv. Mens på iphone får du bare ha programmer på skrivebordet. Prosent messig så er det også mange flere gratis applikasjoner i Android Market enn i Apple Store. Apple store har dog flere programmer, men Android market vokser veldig raskt nå. Når det gjelder A-GPS så er jeg 99% sikker på at Desire støtter dette, og når det kommer til Geotagging så finnes det helt sikkert mulighet for å laste ned programvare som kan gjøre det. Og skulle det ikke gå direkte i telefonen så vet jeg det finnes program som gjør at du kan få ut GPS-loggen, få dem Geo-tagget på en PC senere. Dette kan også benyttes sammen med andre kameraer. Personlig har jeg HTC Legend selv (som kom samtidig som Desire, har samme operativsystem, men litt mindre skjerm) og jeg er veldig fornøyd med denne! Btw hvis du er Macbruker er det ikke noe problem å bruke telefonen sammen med en Mac :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...