Gå til innhold

Nybil kjøp, livsfarlig bil


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte meg en ny bil like før jul og har vært plaget siden den tid.

 

Bilen har vært livsfarlig da den ikke tåler kald luft. Bilen oppfører seg da som om du trør ned gassen og slipper den, både i tomgang og fart (mye nykking og føles som man er i en gammel traktor), motoren kveles av seg selv rett som det er. Motoren kveles mens bilen er på tomgang, når jeg skal ut av kryss og i fart.. Moro på vinterføre..

 

Har hatt bilen inne til sjekk flere ganger, og mens bilen har oppført seg på denne måten. Finner ingen feil noen plass og etter masse om å men så viser det seg å være programvaren som styrer sensorer som ikke virker som den skal.

 

Forhandleren har lovet å ta kontakt i saken og verkstedet tilknyttet forhandleren flere ganger, men hver gang er det jeg som må oppsøke hvordan tingenes tilstand befinner seg i. Før påske skulle alt være i orden, slik at påskeferien ble berget. Hørte ingenting og etter påske fikk jeg beskjed om at det kanskje var en løsning til høsten.

 

Jeg har da forsøkt å kreve en heving av kjøpet uten hell så langt. Har blitt tilbudt omlevering, men når dette er en program feil så er man like langt og avslo det tilbudet.

 

Etter en skriftlig purring på mitt første brev vedrørende heving av kjøpet, så ble det da gjort klart av den oppdaterte programvaren endelig skulle være ferdig, så da lot jeg det bli med det siden bilen skulle ble fikset denne uken på verksted. Fikk bilen tilbake og ble fortalt programvaren ennå ikke var ferdig.. Det ble tatt en vårsjekk på bilen der alt viser seg å være i orden, selv reservehjulet ifølge sjekklisten som jeg ikke har i bilen min..

 

Bilen i varmere temperaturer er heller ikke noe bedre, bilen nykker som en annen idiot hver gang jeg slipper gassen litt og har fått hele kjøpet langt oppi halsen.

 

Skal nevnes at jeg var i kontakt med forbrukerkontoret som ba meg purre på hevingen av kjøpet, men siden vi hadde en god dialog angående saken så har jeg ikke gjort noe etter det brevet.

 

Noen forslag, innspill eller andre ideer om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...