Gå til innhold

Hjelp med QNap TS-410 turbo nas


Anbefalte innlegg

NAS har gått i "vranglås" etter forsøk på å oppdatere til siste firmware 3.2.5 fra 3.2.4.

Det som skjedde er sannsynligvis at NASen har mistet opprinnelig konfigfil da status leden svitsjer mellom å blinke fra grønt/rødt sånn ca. hvert sekund (muligens litt raskere).

 

Qnap finder finner ikke NASen og når jeg starter den opp hører jeg at diskene ikke starter skikkelig - PS: det er ikke feil med diskene.

 

Etter å ha googlet virker det som dette er et kjent problem.

Det jeg evt. lurer på er om noen vet om det går ann å oppdatere til ny firmware en gang til med f.eks. putty. Fint hvis noen evt. kan skrive litt detaljer om dette - har aldri brukt putty før. Evt. om det finnes en annen løsning ?

 

Litt kjedelig å sende denne inn til komplett.no - alternativet er jo å formatere diskene via vanlig PC og starte på nytt - men da mister jeg ca. 1,5TB med filmer og musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ta ut diskene (løsne de litt slik at de ikke har kontakt) starte nasen og se om finder finner den da (selve nasen) finner den ikke nasen da har du ett problem med den.

hvis den derimot finner den skyver du diskene på plass og kan konfigurer på nytt.

hjalp for meg når diskene forsvant etter nytt image.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...