Gå til innhold

Kjøpe PC(AMD)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En helt greit PC det der, men hvis du skal gjøre gaming etterhvert er jo Windows beste valget?

 

Uansett, denne PC'en er langt ifra noen god gaming PC :p Svakt grafikkort, prosessoren er ikke all verden, men funker. Du får ærlig talt ikke noe brukbart for gaming til den prisen. Hadde jeg vært deg hadde jeg spart opp til 7-10k, det er da du kan få en PC som vil holde en god stund :)

 

Men hvis du insisterer, så klarer den nok en del eldre spill, nyere spill må du nok klare deg med low settings på det meste. Ser at det står low profile på grafikkortet, så tviler på at dette er noe særlig :p

Endret av trxo
Lenke til kommentar

En helt greit PC det der, men hvis du skal gjøre gaming etterhvert er jo Windows beste valget?

 

Uansett, denne PC'en er langt ifra noen god gaming PC :p Svakt grafikkort, prosessoren er ikke all verden, men funker. Du får ærlig talt ikke noe brukbart for gaming til den prisen. Hadde jeg vært deg hadde jeg spart opp til 7-10k, det er da du kan få en PC som vil holde en god stund :)

 

Men hvis du insisterer, så klarer den nok en del eldre spill, nyere spill må du nok klare deg med low settings på det meste. Ser at det står low profile på grafikkortet, så tviler på at dette er noe særlig :p

I produktanmeldelsen er det en som anbefaler den som bra gaming PC, og at den jører Crysis på high, css og Call of duty 4 Modern Warfare.

Lenke til kommentar

En helt greit PC det der, men hvis du skal gjøre gaming etterhvert er jo Windows beste valget?

 

Uansett, denne PC'en er langt ifra noen god gaming PC :p Svakt grafikkort, prosessoren er ikke all verden, men funker. Du får ærlig talt ikke noe brukbart for gaming til den prisen. Hadde jeg vært deg hadde jeg spart opp til 7-10k, det er da du kan få en PC som vil holde en god stund :)

 

Men hvis du insisterer, så klarer den nok en del eldre spill, nyere spill må du nok klare deg med low settings på det meste. Ser at det står low profile på grafikkortet, så tviler på at dette er noe særlig :p

I produktanmeldelsen er det en som anbefaler den som bra gaming PC, og at den jører Crysis på high, css og Call of duty 4 Modern Warfare.

:nei: Det kan jeg med en gang si at ikke stemmer :p Latterlig å kalle denne en gaming PC :p Oppgraderer du skjermkort og CPU kan den bli brukbar, men ikke ellers :p Men da går jo prisen også opp og da blir det like greit å kjøpe en bedre egnet PC. Endret av trxo
Lenke til kommentar

En helt greit PC det der, men hvis du skal gjøre gaming etterhvert er jo Windows beste valget?

 

Uansett, denne PC'en er langt ifra noen god gaming PC :p Svakt grafikkort, prosessoren er ikke all verden, men funker. Du får ærlig talt ikke noe brukbart for gaming til den prisen. Hadde jeg vært deg hadde jeg spart opp til 7-10k, det er da du kan få en PC som vil holde en god stund :)

 

Men hvis du insisterer, så klarer den nok en del eldre spill, nyere spill må du nok klare deg med low settings på det meste. Ser at det står low profile på grafikkortet, så tviler på at dette er noe særlig :p

I produktanmeldelsen er det en som anbefaler den som bra gaming PC, og at den jører Crysis på high, css og Call of duty 4 Modern Warfare.

:nei: Det kan jeg med en gang si at ikke stemmer :p Latterlig å kalle denne en gaming PC :p Oppgraderer du skjermkort og CPU kan den bli brukbar, men ikke ellers :p Men da går jo prisen også opp og da blir det like greit å kjøpe en bedre egnet PC.

Hvilken PC syntes du da jeg skal kjøpe. Har kanskje 4000-4500 kr å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For 4500 kan du få noe som dette: mcg9as.png

Som allerede er vesentlig bedre til gaming enn du først vil kjøpe.

Men noen kommer alltid til og si: "vist du bruker 2000 til, så får du en mye bedre, blabla".

Folk forstår ofte ikke at vist en har et budsjett, så har man et budsjett.

Er fælt og si det, men vist du bruker rundt 3000 til en gamerpc, så har det ikke så altfor mye og si hvilket komponenter du velger i det hele, du velger rett og slett de billigste.

 

Skal du få den pcen jeg linket ned til 3500 ca. kan du bytte til:

CPU til: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488305

Skjermkort til: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578920

 

Du kan også bytte til 2gb minne, ettersom det er på død og liv i nødvendig med mer. :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352064

 

Da vil du ha noe bedre gaming ytelse med en litt høyere pris enn det du linket til og begynne med.

Lenke til kommentar

Bra det oppsettet Henrik forslo, men blir nesten helt likt som http://www.komplett....aspx?sku=323200 :p Hvis du da går for 3500,- versjonen :)

 

Forstår at folk har et budsjett, men hvis man vil ha noe som holder en stund, så er det like greit å vente litt hvis det da selvsagt ikke haster.

Hvis man vil ha pc som funker greit en stund, så kjøp det billigere, og oppdater dobbelt så ofte, spesiellt i markedet der ytelse er uviktig. Er ingen hemlighet at du får langt mer for pengene om du "venter litt"

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Nå spørs det litt. Hvis Eiik vet det er en god stund til han får muligheten til å kjøpe nytt, er det jo greit at han opparbeider seg et litt større budsjett slik at han ikke trenger tenke på å kjøpe ny PC så ofte. Og slik jeg tolker det, vil Eiik spille en del krevende titler, er det ikke da bedre å gå for et oppsett som kan kjøre disse spillene på bedre enn low? Man vil jo tross alt ha best mulig flyt, uten å måtte spille med konstant lag på den grafikken man ønsker. Nå spørs det også litt hva som er OK settings for han.

 

Windows hvis du skal spille :)

Endret av trxo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bra det oppsettet Henrik forslo, men blir nesten helt likt som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 :p Hvis du da går for 3500,- versjonen :)

 

Forstår at folk har et budsjett, men hvis man vil ha noe som holder en stund, så er det like greit å vente litt hvis det da selvsagt ikke haster.

Ja hehe, oppdaget det i etterkant.

 

Selv hadde jeg valgt Windows uten tvil, men jeg er generelt veldig microsoft-mann da.

 

Fordelene med Linux er jo at det er gratis og bruker lite ytelse.

Minus er brukervennlighet* og støtte for diverse drivere og programmer/spill.

 

Vett ikke hvor godt Wine(windows emulator) funker til spill, har bare prøvd det til Spotify en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

er ikke helt sikker på PC. men W7 er så dyrt(ca 1000 kr). finnes det ikke andre(billiger) alternativer?

W7 er litt dyrt ja, og Linux er det best gratis alternativet.

Ellers finnes det vel ikke så mange andre løsninger på rett side av loven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...