Gå til innhold

DV Kamera til VHS


Anbefalte innlegg

Jeg har redigert en film på PC og spillt den tilbake på kamera, for så å få den over på Vhs kasett. Denne siste overgangen får jeg imiddlertid ikke til. Det burde ikke være så vanskelig å får overført filmen fra det digitale videokameraet til videospilleren. Har prøvd det meste på videospilleren (som foressten er en gammel Hitachi av type VT-M720(CT) viss det skulle interessere noen)

 

Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg gjort, jeg har koblet dem sammen, men så vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Det jeg spiller av på dv-kameraet kommer ikke automatisk opp på skjermen, jeg har prøvd å søke gjennom kanalene, men jeg finner fremdeles ikke det som spilles av på kameraet!

Lenke til kommentar

Jeg har også en eldre Hitachi videospiller, men om den heter akkurat det som du sier er jeg usikker på (sitter på jobb). Men uansett, på min videospiller må jeg trykke 9 og 1 på fjernkontrollen samtidig for å aktivere Scart-inngangen. Kan det være noe sånt hos deg også?

Lenke til kommentar
Jeg har også en eldre Hitachi videospiller, men om den heter akkurat det som du sier er jeg usikker på (sitter på jobb). Men uansett, på min videospiller må jeg trykke 9 og 1 på fjernkontrollen samtidig for å aktivere Scart-inngangen. Kan det være noe sånt hos deg også?

 

Prøvde det også men det fungerte ikke :(

Lenke til kommentar

Videospillere har egne kanaler som styrer SCART inngangene. Disse inngangene heter vanligvis AV, EXT eller L etterfulgt av et tall. Kan hende det finnes andre varianter, men disse er de mest vanlige. Dette er ikke søkbare kanaler, men faste innganger med video- og lydsignal

 

Som regel må du ha fjernkontrollen for å kunne velge disse kanalene. Sjekk manualen for å finne ut hva de heter og hvilken knapp du må trykke på for å få frem den kanalen. Sjekk også på SCART kontakten hva den er merket med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...