Gå til innhold

Altibox fra BKK - Internett faller ut og inn


Anbefalte innlegg

Heisann, noen som vet hva årsaken til dette kan være? Det fungerte helt fint før, men nå plutselig så henger det seg helt opp, det faller ut også kommer det tilbake igjen med en gang, men er utrolig irriterende siden msn og andre programmer driver å logger inn og ut hele tiden + det gjør det litt vanskelig med nedlasting og...

Snakket med BKK, de skyldte på at det var pga at det var så mange i denne blokka som har Altibox og at det fører til at frekvensen kødder seg, men det er jo akkurat det samme som skjer om jeg bruker kabel - har jo ingenting med det å gjøre da ?

 

Det varer i sånn 10 minutter så faller det lynkjapt inn og ut, msn, poker, torrenter, spill w/e blir dissconnecta :no:

Måter det dissconnecter på er som at man skulle ha dratt ut kabelen, er ikke noe delay eller noe bare akutt dissconnect (Får ikke opp noe på nettverkskorte når det skjer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du snakker om frekvenser, er det trådløse signaler jeg regner med at du snakker om. Men bruker du bare kabel må du jo gå til BKK og fortelle at dette skjer også når du bruker kabel, da må de komme med en ny forklaring.

 

Ellers, hvis du kjenner andre i blokken, kan du jo høre om de har lignende problemer. Kan kanskje være vanskelig ettersom det jo ikke er alle som sitter med den typen tjenester du beskriver eller reagerer på korte avbrudd.

 

Du skriver at det kommer tilbake igjen emd en gang, hvor lenge er dette? 2 sekunder? 1 minutt? 10 minutter?

 

Du kunne laget deg et lite skript, eller kanskje det finnes gratis programvare, som sjekker tilkoblingen til en nettadresse (feks vg.no) konstant. Da har du jo litt mer å gå til BKK med neste gang, dersom du kan si at dette skjer 5 ganger i timen.

 

Har selv altibox fra BKK men har ikke hatt noen problemer, verken av typen du beskriver eller annet.

Lenke til kommentar

Problemet er nok at det er for mange brukere til ett access punkt, derav får du denne problematikken.

 

Hadde en sak selv med Telenor når de begynnte med aDSL i Slemmestad med akkurat samme problem, tok Telenor nesten 1. år før de GADD og sende noen til og sjekke boksen, and low and behold...boksen var 2 ganger over kapasitet....

 

Bare og spørre om de kan route om eller oppgradere tillkoblings systemet, er vel det som må gjøres.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Heisann, noen som vet hva årsaken til dette kan være? Det fungerte helt fint før, men nå plutselig så henger det seg helt opp, det faller ut også kommer det tilbake igjen med en gang, men er utrolig irriterende siden msn og andre programmer driver å logger inn og ut hele tiden + det gjør det litt vanskelig med nedlasting og...

Snakket med BKK, de skyldte på at det var pga at det var så mange i denne blokka som har Altibox og at det fører til at frekvensen kødder seg, men det er jo akkurat det samme som skjer om jeg bruker kabel - har jo ingenting med det å gjøre da ?

 

Det varer i sånn 10 minutter så faller det lynkjapt inn og ut, msn, poker, torrenter, spill w/e blir dissconnecta :no:

Måter det dissconnecter på er som at man skulle ha dratt ut kabelen, er ikke noe delay eller noe bare akutt dissconnect (Får ikke opp noe på nettverkskorte når det skjer)

 

Akkuratt det samme skjer med meg! sitter bare og venter til klokka bli 08:00 så jeg kan ringe inn

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjer med meg og! :S De har komt å skrifta hjemmesentral 3 ganger og frekvens evig mange ganger, men så oppdaga eg noke rart, når eg skrudde av pc min, så såg det ut til å funke fint på de andre og så nå eg skrudde den på igjen datt de ut og eg. Men så tenkte eg at det kanskje var ein internettinstilling som gjore klusset så eg reformaterte pc, det såg ut til å funke eit par dager, men no er det komt tilbake igjen :S Detter ut for nok til at du ikke merker det når du browser på internett men på skype, youtube og wow merker du det veldig! det skal eg love deg :mad:

Endret av magga6
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...