Gå til innhold

Framerate lock


Mortyy

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Eg bare lurte på ka instilling eg må endre for å øke frameraten på skjermkortet mitt. Eg har en stasjoner med GTX 275 skjermkort, da ligger frameraten på WoW (for eksempel) på 60fps. Da eg sjekket en bærbar med mye dårligere skjermkort, hadde den 99fps. Burde ikke eg hatt mer?

-tommy sier at det er en instilling, men han husker ikke navnet. Hva må eg gjøre???

 

 

Mvh

Mortyy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vell det at øynene opererte med 25 "FPS" mener jeg det var jeg så en gang, men problemet er at disse oppdateringene ikke skjer med like tidsintervaller mellom hverandre kontra en 60 HZ skjerm som har nøyaktig lik lang tid mellom hver bildeoppdatering.

Det er fortsatt galt, øynene oppfatter ikke verden på lik linje med videokameraer, raske kontrastendringer kan oppfattes med nærmere 1000fps.

 

Og det at de 60hz måtte være synkroniserte er også en ulogisk tanke. Skjermen vil vise bildet, og du vil se det, og så noen ganger vil skjermen rekke unna to bilder, men det vill ikke bli oppfattet som lagg fra et 25fps videokamera.

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier at hvor hyppige oppdateringer vi får varierer, rette linjer finnes som sagt ikke i naturen.

Og det jeg mente med 60 Hz er at det er samme tidsintervall imellom bildene, for å ta det tregt og forklare så om vi sier at det var 60 Hz i minuttet ville det ha vært 1 bildeoppdatering, så ett sekund, før neste oppdatering.

Riktignok går det en god del raskere enn 1 minutt, men du forstår i allefall hva jeg mener, med usynkronisert FPS kan du få tearing, enkel måte å se det på er å spille Homeworld 2 på en moderne PC uten Vsync, det vil rett og slett FØLES som lag, helt merksnodig du vil ha hakking og styring enda FPSen er i taket.

Lenke til kommentar

men for å komme tilbake til emnet ditt, det er neppe skjermkortet som gjør at WoW hakker, men det kan være prosessoren som sliter hvis det er mange spillere rundt deg f.eks.

Slikt er vanskelig å feilsøke, er det instancen, serverlag, hva sier de andre?, etc etc :-)

 

Er det kun i korte perioder ville jeg strengt talt gitt blaffen i det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...