Gå til innhold

[Løst] Skjermkort problem på HP bærbar.


Anbefalte innlegg

har en HP bærbar dv9655eo

 

siste dagene har den oppførst seg rart i form av at skjermen plutselig blir svart, så må jeg starte den på nytt og da er det 640x480 piksler og 4 biters på farger..

som dere skjønner så duger jo ikke det

ikke får jeg gjort om på det heller, den finner/viser ikke skjermkortet heller, er egentlig et NVIDIA GeForce skjermkort(husker ikke helt hvilket)

 

noen ganger når den har stått en stund og så startet den, så har fargene og alt blitt normalt igjen, men denne gangen virker det for å være for godt,,

 

kan dette være et tegn på at skjermkortet har tatt kvelden på et eller annet vis???

og at den da kjører på hovedkortet?

 

noen tips til hva det kan være, eller om noen har opplevd dette før?

 

 

edit: foruten det problemet så funker maskin helt fint

 

 

takker for svar som måttte komme

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

da er problemet løst

 

etter masse søking på nett, så fant jeg ut hva det var.

 

datan min tilhører dv9000 serien fra HP og mange har visst hatt mye problemer med det samme som meg.mange har fått bare svart skjerm også... finns flere videoer på youtube som beskriver godt hva man skal gjøre, hjalp meg veldig ihvertfall.

 

det er skjermkortbrikka som har blitt for varm og kuttet ut.

 

løsningen var å skru fra hverandre hele maskin, få på ny kjølepasta på de 2 brikkene til grafikkkortet(smurte på prosessoren mens jeg var i gang også)

 

og vips, nå funker maskin helt fint igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Fint det løste seg !

 

Jeg så samme filmen, og prøvde dette på en dv6000, som jeg hadde avskrevet. Etter andre runden med gassbrenneren, fikk jeg liv i skjermen, som hadde vært helt svart.

 

Driver å tyner den nu, spent på om det er en varig fix.

Lenke til kommentar

Fint det løste seg !

 

Jeg så samme filmen, og prøvde dette på en dv6000, som jeg hadde avskrevet. Etter andre runden med gassbrenneren, fikk jeg liv i skjermen, som hadde vært helt svart.

 

Driver å tyner den nu, spent på om det er en varig fix.

 

har faktisk gjort det på en dv6000 jeg også, var ei veninne av søstern som hadde svart skjerm, ikke tegn til liv i skjermen, så jeg fikk jaggu liv i den samtidig som min egen.. akkurat samme feil..

 

ja blir spennende å se hvordan det går og hvor lenge det vil holde

 

når jeg ser hd filmer(den klarer bare 720, 1080 hakker det på) så må jeg sette strømalternativet på balansert og da hører jeg at den jobber litt mer enn normalt.

 

 

så blir spennende å se hvordan det funker nå etter reparasjon, blir første test i dag :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...