Gå til innhold

Asetek Waterchill


Anbefalte innlegg

Kjøleblokken ble så montert i eksisterende kjølesystem for å få sammenlikningsdata mot andre blokker testet på dette systemet. Det eksisterende systemet består av:

 

Airplex EVO 240 radiator  

Eheim 1250 vannpumpe  

Aquadrive kjøleblokk for harddisk, 2 stk.  

Aquatube, Titan vanntank  

(Les om hvordan kabinettet ble modifisert for vannkjøling)

ehh.. dette var vel litt tullete :wink:

Riktignok står det på bunnen at det ikke gikk pga. forskjellige diameter, men hadde det ikke vært bedre å skrive det der det nå står at dere monterte det i det eksisterende kjølesystemet?

 

Bra artikkel, men jeg tor nok allikevel jeg går for Thermaltake's n00b løsning. (Grunnet mindre radiator)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"]En liten Digresjon: har noen av dere hørt når waterchill blir solgt som enkeltdeler?

Eller om noen av de norske webshopene skal selge det snart?

 

PS:

Har kjøpt meg VapoChill, men tenkte jeg skulle bruke Waterchill på skjemkortet mitt(med pelt).

 

Njaal

 

Selve blokka for du ikke kjøpt løs, men GBU NB for du kjøpt. Har du Vapochill fra ført så har de laget samme sett uten CPU kjøler, men med GPU og NB kjøler.

 

Settet til Vapochill kan kjøpes hos 3dfxcool. http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet571.htm

Lenke til kommentar
"]En liten Digresjon: har noen av dere hørt når waterchill blir solgt som enkeltdeler?

Eller om noen av de norske webshopene skal selge det snart?

 

PS:

Har kjøpt meg VapoChill, men tenkte jeg skulle bruke Waterchill på skjemkortet mitt(med pelt).

 

Njaal

 

www.3dfxcool.no selger water chill med vga og chipset kjøler (altså uten cpu kjøler) med tanke på de med VapoChill. Veit at du får kjøpt enkeltdeler på www.asetek.com

 

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet571.htm

Lenke til kommentar

Selve blokka for du ikke kjøpt løs, men GBU NB for du kjøpt. Har du Vapochill fra ført så har de laget samme sett uten CPU kjøler, men med GPU og NB kjøler.

 

Settet til Vapochill kan kjøpes hos 3dfxcool.http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet571.htm

Jeg har allerede en MCW50T til kjølign av Skjermkortet...

Så jeg ønsker egentlig bare tank, pumpe, radiator og slanger.

Grunnen til at jeg ønsker WaterChill er vel at det er tilpasset kabinettet mitt ;)

 

Njaal

Lenke til kommentar
"]

Selve blokka for du ikke kjøpt løs, men GBU NB for du kjøpt. Har du Vapochill fra ført så har de laget samme sett uten CPU kjøler, men med GPU og NB kjøler.

 

Settet til Vapochill kan kjøpes hos 3dfxcool.http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet571.htm

Jeg har allerede en MCW50T til kjølign av Skjermkortet...

Så jeg ønsker egentlig bare tank, pumpe, radiator og slanger.

Grunnen til at jeg ønsker WaterChill er vel at det er tilpasset kabinettet mitt ;)

 

Njaal

 

Okey, men har ikke du radiator, pumpe osv da? Kan bytte radiator med meg, liker ikke at det kun er festemulifheter i bånn. Btw Fornøys nå Njaal[NOR] (Privat melding?

 

men over til saken. Det burde være mulig å få koblet waterchill å andre radiatorer. Overganger er en fin ting.

Lenke til kommentar

Ang. disse radiator-ratingene, så ikke se dere blind på rene tall.

Det er mange radiatorer som skal klare opp til 1000 watt. Det de ikke sier er at vanntemeraturen da ligger på 80-90 grader... Tror tallene er basert utifra hva radiatoren klarer av X antall watt, uten at vannet koker. I en motor er dette helt greit. I vannkjøling til PC, neppe. :wink:

Lenke til kommentar
Ang. disse radiator-ratingene, så ikke se dere blind på rene tall.  

Det er mange radiatorer som skal klare opp til 1000 watt. Det de ikke sier er at vanntemeraturen da ligger på 80-90 grader... Tror tallene er basert utifra hva radiatoren klarer av X antall watt, uten at vannet koker. I en motor er dette helt greit. I vannkjøling til PC, neppe.  :wink:

 

Jepp. Spørs jo ogs¨hvordan vifte du har. Setter du på en Delta 120mm så klarer nok radiatoren og fjerne mere warme. Å stole på tall som produsenter gir ur er vel ikke til å stole på akkuratt.

Lenke til kommentar

Okey, men har ikke du radiator, pumpe osv da? Kan bytte radiator med meg, liker ikke at det kun er festemulifheter i bånn. Btw Fornøys nå Njaal[NOR] (Privat melding?

 

men over til saken. Det burde være mulig å få koblet waterchill å andre radiatorer. Overganger er en fin ting.

Joda jeg har det...

Men har Koolance nå, radiatoren er ca 10mm for kort til å ha 2 stk 120mm vifter på. I tillegg er den vrien å få montert ortenlig i et Vapo-kabinett. Pumpe og vanntank lekker (tror ikke plastikken i koolancen tåler "waterwetter" den begynte å lekke og sprekke da...)

Ikke nok med det, men koolance kjører en dim på slanger og koplinger som er for "pinglette" etter min mening.

 

Det er grunnen til at jeg ønsker å "oppgradere" vannkjølingsdelen i kabinettet mitt til WaterChill.

 

Njaal

PS: Bøgge nice sig.

Lenke til kommentar
"]

Okey, men har ikke du radiator, pumpe osv da? Kan bytte radiator med meg, liker ikke at det kun er festemulifheter i bånn. Btw Fornøys nå Njaal[NOR] (Privat melding?

 

men over til saken. Det burde være mulig å få koblet waterchill å andre radiatorer. Overganger er en fin ting.

Joda jeg har det...

Men har Koolance nå, radiatoren er ca 10mm for kort til å ha 2 stk 120mm vifter på. I tillegg er den vrien å få montert ortenlig i et Vapo-kabinett. Pumpe og vanntank lekker (tror ikke plastikken i koolancen tåler "waterwetter" den begynte å lekke og sprekke da...)

Ikke nok med det, men koolance kjører en dim på slanger og koplinger som er for "pinglette" etter min mening.

 

Det er grunnen til at jeg ønsker å "oppgradere" vannkjølingsdelen i kabinettet mitt til WaterChill.

 

Njaal

PS: Bøgge nice sig.

 

OK. Koolance blir vel litt pinglete med TEC element. Se privart melding.

Lenke til kommentar

Kjøleblokken ble så montert i eksisterende kjølesystem for å få sammenlikningsdata mot andre blokker testet på dette systemet. Det eksisterende systemet består av:

 

Airplex EVO 240 radiator  

Eheim 1250 vannpumpe  

Aquadrive kjøleblokk for harddisk, 2 stk.  

Aquatube, Titan vanntank  

(Les om hvordan kabinettet ble modifisert for vannkjøling)

ehh.. dette var vel litt tullete :wink:

Riktignok står det på bunnen at det ikke gikk pga. forskjellige diameter, men hadde det ikke vært bedre å skrive det der det nå står at dere monterte det i det eksisterende kjølesystemet?

 

Bra artikkel, men jeg tor nok allikevel jeg går for Thermaltake's n00b løsning. (Grunnet mindre radiator)

 

Whoopsy - en aldri så liten tyrkleif der. Har fiksa det nå.

 

For øvrig står det ikke noe om at "det ikke gikk pga. forskjellig diameter". Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å teste en større radiator, that's all. Men fortvil ikke - det akter jeg å prøve ut så snart jeg kan! :)

Lenke til kommentar

har venta på en artikkel om waterchill jeg :D

synes temp ser bra ut i testen jeg, bedre enn min XP2600+ som ennå ikke er overklokka, min ligger på 52 nå, av og til oppi 54, men så har bare jeg viftekjøling da...

grunnen til at temp er så høy nå er fordi cpu load ligger på 100% pga D2OL greia som jobber for fullt...

Må bare vente til jeg kan ta meg råd til waterchill nå, har sinnsykt lyst på det ;)

Lenke til kommentar
erfaringer:

Det lekker mellom pumpen og vannbeholderen. Jeg har ikke koblet dem frahverandre.

 

5v/12v virker ikke på mitt sett. Flytter jeg jumperen så stanser alt... kortslutning ? Bruker derfor den kontrolleren som fulgte med Volcano7+.

 

Kjøpte meg en Pabst 120mm vifte. Lyden er mer behagelig på den, og den bygger mindre siden den er 25mm bred mot Sunon 40mm.

 

Så til marerittet.....

 

For å skifte til Pabst-vifte måtte jeg ut med alle pci-kortene og gfx-kortet (har vga-kjølingen også).  

I den anledning så har jeg kommet borti ene slangen på cpu-kjøleren. Startet opp maskinen.. startet normalt. Inn på desktop å rotet litt... så stoppet musen å virke.. så stoppet tastaturet.. hva f*** !! Reboot.. alt hørtes normalt ut men ingen bilder kom opp på skjermen.  

 

Hva f*** 2 !! Weeeeeeee.... ut med strømmen, kike inni... hva skuer mine lyseblå ? Et Ati Radeon 9700 Pro dekket med VANN !!Tørke forsiktig bort vann med ren fille...  desperat jakt etter hårføner.. vekke madammen.. HVOR ER HÅRFØNER (kl var 0150) føne føne føne i 20 minutt.  

 

Koble sammen alt, starte opp.. beeeep..beeeep...beeeep sa hovedkortet... ånei tenkte jeg. Men opp på skjermen kom da at eg burde sette meg ned å lese manualen til Radeon-kortet og plugge inn strømledningen..ahh.. plugge i starte opp.  

 

SUCCESS. Alt virker normalt. Puh.... takk&pris.

 

Ellers har jeg det bare bra.

 

haha, gjorde samme feilen da jeg hadde tatt av shimmen på mitt radeon9700 :wink: , trodde jeg hadde ødelagt kortet

Lenke til kommentar
Står at dere ikke kunne teste med annen radiator pga andre dimensjoner. Har ikke AC-radiatoren 10mm ? Eller er det 10mm innvendig diameter på AC og 10mm utvendig diameter på Waterchill? Tenkte på et waterchill-sett, feste radiatoren over strømforsyninga i fulltoweret, og så ha en stor radiator i toppen også (AC 240/360) for å prøve å få det til å gå uten vifter, burde gå det?

 

Så det vil funke å koble på en ac 360 radiator i tillegg??(ville vært så digg å kunne kjøre det hele uten vifter) Ser at slangen fra pumpe til radiator er tykkere, 12mm, tror AC har 10mm innvendig diameter, da burde det vel passe rett på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...