Gå til innhold

Bfbc2 bad company 2 Flimring (flicker) ustabilt lang lastetid av kart. Løsning:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10.5 med profil gir meg merkelige grafikkresultater. Som en stor halo rundt folk som skyter (munningsflamme med ekstremt dårlige effekter :p) o.s.v...

 

Merkelig, den beste driveren jeg har hatt er 9.12 eller no.

 

 

synd da.. Jeg hadde og 9.12 eller noe med 4870x2 funka perfekt bortsett fra lang loadetid inntil patchen kom. Da klarte ikke kortet mere. Ved sideveis bevegelser ble grafikken hakkete som en 50hz tv.

 

sikkert et dårlig forsøk:

Jeg leste noe om bra resultater med d3d overrider i rivatuner. Der skrudde de på force vsync. Hva med det 10.5(4) og profil?

 

Tilbake til deg. Husket du å sette aa på fullt etter nyinst av driver 10.5? Den kan resette seg og alt går dårlig uten den på. (selv om det skulle gått bedre)

Ville også bare sletta bfbc2 mappa(som ligger i mine dokumenter) etter inst av ny driver, slik at alt må stilles inn på nytt. Har du steam's bfbc2 forresten? Kom en ny patch til bfbc2 for en uke siden som endret grafikken. Usikker på hvordan de uten steam oppdaterer. Mulig spillet gjør det sjøl.

Finn ut dette. Den nye patchen endret noe radikalt på grafikk og spillet husker sist brukte våpen. Jeg kunne ikke kjøre spillet pent engang mellom trærne med 4870x2.

 

Gleder meg litt til å teste skikkelig selv. Solgte 4870x2 og kjøpte 5970 som er i posten.

Om tre dager er jeg igang... ca

 

Men punktvis (folk har fått dette til å funke):

 

1. Ta bort alt med kontrollpanel og restart. Bruk så Driver Cleaner Professional (last ned her) kjør prg og følg instruks. (guru3d.com er virusfritt)

 

2. Inst 10.5 og profil april 7

 

3. slett bfbc2 mappa i mine dokumenter

 

4. oppdater spillet

 

5. start spill og sett alt på maks i grafikk

Endret av evertos
Lenke til kommentar

Det som funker med denne driveren er at Crossfire fungerer og ingen flickering eller artifacts.

men, loading times er forsatt veldig treigt :(

Noe som ikke er så veldig farlig , men denne ekstremt laggete skjermen når en ny runder begynner er irriterende.

 

Jeg lurte på, selvom driveren er 10.5, kan det stemme at CCC vil gjennkjenne den som 10.4 under driver versjon?

 

Jeg har fjernt alt av gamle drivere, og brukt driveren som du har gitt link til.

Lenke til kommentar

Forresten, ingame AA du makser eller forced via ATI drivere?

 

Ingame. AA hadde nullstiller seg for noen. Men slett hele mappa og still inn på ny. Behold tastaturinstillingene evnt.

 

Det som funker med denne driveren er at Crossfire fungerer og ingen flickering eller artifacts.

men, loading times er forsatt veldig treigt :(

Noe som ikke er så veldig farlig , men denne ekstremt laggete skjermen når en ny runder begynner er irriterende.

 

Jeg lurte på, selvom driveren er 10.5, kan det stemme at CCC vil gjennkjenne den som 10.4 under driver versjon?

 

Jeg har fjernt alt av gamle drivere, og brukt driveren som du har gitt link til.

 

Så irriterende da. Det funker jo for noen andre med crossfire. CCC gir ut et nyere drivernummer enn 10.4 sies det. Spillet ditt er oppdatert ikkesant? Slik at det husker våpenvalg ved ut og innlogging av server?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mer i andre forum, ser jeg nå at det nesten uten unntak er jubel over 10.5 driveren for ati 5xxx serien.

 

Men jeg tror dagen er reddet for dere med 4xxx :)

 

Denne nyheten kom på mandag 27/04/2010. Ny preview driver 10.4a

 

Last her.

 

 

test den alene da og kanskje med profil.

Sikkert no krøll med crossfire igjen.

Endret av evertos
Lenke til kommentar

Profil? Hva er egentlig det? Er det nødvendig/annbefalt for meg som IKKE kjører crossfire?

har et ati4850.

 

Det står nevnt nederst på forrige side. Det er egentlig bare en driveroppgradering. "April 7" profilen fikser bare en feil med horisontale linjer. Ikke problemer med dette, så trenger du den ikke.

 

10.4a Eller 10.5. funker perfekt på ditt kort.

Har en kompis med ditt kort som er i glad nå.

 

Anbefaler likevel 10.4a for den er bare 4 dager gammel. Se link lengere opp. Avinstaller alt fra ati i kontrollpanel før du legger inn 10.4a

 

Kos deg.

Endret av evertos
Lenke til kommentar

hmm, min download manager sier at jeg har allerede lastet den ned, merkelig greier.

 

Er det ikke heller bedre å anbefal den offiselle 10.4?

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

(velg riktig operativsystem, type kort (hvis du har et eksternt kort så velger du Radeon), hvilken serie og så vil du få muligheten til å laste ned driveren :))

 

Skal teste selv om den funker.

Lenke til kommentar

hmm, med den nye driveren (men uten profil) så ytelsen veldig bra, uten flicker og den slags.

men lang loading tid :(

35 sekunder for hvert map.

 

Det står jo der. 10.4a støtter kort lastetid for 4xxx seriene som du har. Funka som sagt ikke for 4xxx crossfire da mener du? kjipt..

Lenke til kommentar

10.4a release notes nevner bare 5xxx serien.

 

Eh nei???

 

ATI Catalyst™ 10.4a Preview features:

The ATI Catalyst 10.4a Preview provides resolution for the following issue:

 

■Battlefield: Bad Company 2 - Long load times for new maps when using a Windows® 7 / Windows Vista® based system with an:

◦ATI Radeon™ HD 5xxx series graphics card

◦ATI Radeon HD 4xxx series graphics card

◦ATI Radeon HD 3xxx series graphics card

◦ATI Radeon HD 2xxx series graphics card

Lenke til kommentar

hmm, med den nye driveren (men uten profil) så ytelsen veldig bra, uten flicker og den slags.

men lang loading tid :(

35 sekunder for hvert map.

 

Det står jo der. 10.4a støtter kort lastetid for 4xxx seriene som du har. Funka som sagt ikke for 4xxx crossfire da mener du? kjipt..

 

mhm, funker ikke med CF, men det går bra.

jeg overlever, så lenge løsningen blir løst engang så blir jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...