Gå til innhold

Jobbe med webdesign/utvikling som dataingeniør?


mske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje et litt dumt spørsmål, men er det noen som vet om man lærer webdesign og webutvikling under en ingeniørutdannelse, som gir mulighet for å jobbe med dette senere - eller er det mest desktop-programmering & drift?

 

Hva tenker du når du hører ingeniør? Ja, du har absolutt alle IT-fag, i tillegg skal du ha matte, fysikk, og kjemi under studiet.

Lenke til kommentar

Er klar over det, lurer egentlig mest på om Dataingeniør er et riktig valg om man vil jobbe med webutvikling eller om det finnes bedre valg da...?

Kommer forsåvidt an på hva slags webutvikling du ser for deg, men om fokuset er på design, er det nok bedre alternativer der ute. Har ikke så mye greie på den biten, men dersom du vil operere på et høyt nivå kan du jo vurdere mastergrad innen MMI, f. eks. ved NTNU.

Lenke til kommentar

Både jeg og flere av studiekompisene mine som jeg gikk ingeniør med havnet i webutviklingsjobber. Men det er litt misforstått at webutviklere også vet noe om design. Man kan jo tilpasse eksisterende html og css, men design krever teknikker som erfarne webdesignere vet mye om. Det går jo alltids an å lære på egenhånd forsåvidt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...