Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi ( Understyrt/overstyrt ) hjelp.


exsods

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Mitsubishi Galant GLX 2l 1998mod. Har byttet øvre og nedre bærearmer begge siderfornad. Alle 4 støt dempre er nye. Samt 4-hjuls kontroll ok. Men kjører jeg i ca70km/t og mer. Prøver og svinge litt frem og tilbake. SÅ kjennes det ut som bilen henger etter. Den er ikke presis. Og veldig ustabil svinging. Finess ikke stivhet. Dette merkes også veldig godt i ugjven veg og i mye vind. Hva er probleme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har en Mitsubishi Galant GLX 2l 1998mod. Har byttet øvre og nedre bærearmer begge siderfornad. Alle 4 støt dempre er nye. Samt 4-hjuls kontroll ok. Men kjører jeg i ca70km/t og mer. Prøver og svinge litt frem og tilbake. SÅ kjennes det ut som bilen henger etter. Den er ikke presis. Og veldig ustabil svinging. Finess ikke stivhet. Dette merkes også veldig godt i ugjven veg og i mye vind. Hva er probleme?

Har du hatt 4-hjulskontroll på et "skikkelig" verksted så sjekker jo de også at ikke det er større slark noen steder, og samtidig har du jo byttet endel vesentlige komponenter (men fremdeles en haug med ledd/foringer som kan lage slike symptomer).

Men har du sjekket dekkene? Vinterdekk er ofte langt mer unøyaktig å kjøre med enn sommerdekk, både pga mykhet og ofte høyere profil enn sommerdekkene. Hvilke merke dekk kjører du med nå, og hvilke profil, og har du sjekket lufttrykk med pålitelig måler (ikke bensinstasjon)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...