Gå til innhold

Oksygen-rikt vann


Anbefalte innlegg

Jeg og en kammerat har en heftig diskusjon her. Jeg mener det eksisterer vann som er så oksygen-rikt at du kan "puste" i vannet. Han mener dette ikke eksisterer. Hvem har rett?

Svar må kunne bevises...hehe, jeg vil ha rett...

 

Rettelse: Er ikke vann i vanlig forstand, men en slags væske av noe slag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det ikke er noe vann som man kan puste i (o2 rikt)

 

Det mest o2 rike vannet som finns er slik som blir hvit slik som er nederst i fosser osv. Men det innholder 70% luft og 30 %vann du kan puste i det men ikke utenom og få lungene fulle av luft etter et par trekk og du vil omkomme.

 

Svømmer du i dette vannet kommer du til og drukne for det er ikke nok vann til og holde deg oppe. Og du kommer deg ingen vei for du får ikke tak i vannet.

Lenke til kommentar

Ok, la meg si det slik.

 

Vann består av H20. En del klasium, kanskje noe magnesium, spørs hvor i verden du er, noe nitrogen, +++ andre ting.

 

Luft er 02, pluss mye hydrogen, nitrogen, anna drit...

 

Lungene dine, mine, etc, kan ikke ta i bruk stoffer i Aq/f form. Det er også O2 binningen lungen din gjør seg nytte av, og den har ingen mulighet til å bryte opp hydrogenbinningen selv.

 

Det din kompis tenker på, er en veldig gammel, og kul film, sist jeg så den, om noen dykke karar nede i en båt, som måtte gå veldig dypt, fordi de skulle finne en ufo, og for å gå så dypt, pga trykket, må han dykke karen ta i bruk flytende luft (som ligger på MANGE minus), men det dære var sikker noe anna, unz, han greier å puste ved hjelp av den luft væska, finner romvensnet, og kommer til overfalten.

 

--- Punktum er oppskryt.

 

Altså, per i dag, så fins det ikke noe sånn pustbar væske.

Lenke til kommentar

(blablabla)

Altså, per i dag, så fins det ikke noe sånn pustbar væske.

 

altså per i dag FINNES det slike vesker, de er bare svin-helvetes-dyre og det største dyret de har pakka oppi ei slik løsning tror jeg var ei rotte (som vanlig), det skal i teorien gå bra med mennesker også og man hadde planer om å bruke det bl.a. på kuvøseavdelinger på sykehus.

kansje vi får se det in action om noen år :D

 

edit: skal se om jeg klarer å grave opp navnet på vesken og firmaet/er som lager det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...