Gå til innhold

Hjelp med kjøp av Total gaming pc


Anbefalte innlegg

Heisann, trenger tips og kommentarer til min nye pc som jeg skal bygge snart.

Må ha absolutt alt inkludert, windows,skjerm etc, men ikke mus og tastatur.

 

Håper noen klare å komme med noen fine oppsett, har selv klart å komme frem til det her

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=794976&su=E6A7E4F4-B4A2-47D1-8D2C-B99AC1E94C67

Noen kommentarer på den?

 

Budsjettet ligger på 10 000 helst.

 

 

Gamer mest wow, men også BF2. Og vil nok kjøpe MW2, bad company 2 osv etterhvert.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke hatt et problem med å gå for det oppsettet der selv: hk støtter usb 3.0 og 6gb/s s-ata tilkoblinger. Prosessoren er det uten tvil futt i. Kanskje vurdere å gå til dette kabinettet?

 

Ville også endret skjermkort når vi først er i gang da det har ubekreftet dato til 1. Juni, noe som er lenge til, iallefall dersom du skal bestille om ikke lenge.

 

Resten ser greit ut for meg. :)

Lenke til kommentar

joda veldig fint oppsett, men anbefaler å bruke mer penger på skjerm (2k og oppover)

 

anbefaler denne den er dyr, men en av de bedre. (test)

 

anbefaler også denne, som er den billigste skjermen du bør vurdere.

 

Selv sikler jeg på NEC-skjermen du linket til der, areah. Men har du lyst til å være litt mythbuster for meg? Er det ikke slik at disse IPS-skjermene ikke egner seg til FPS-spill? Har aldri sett FPS-spill in action på slike skjermer, men har hørt at det kan virke litt hakkete..

 

Men sånn generelt er jeg veldig for å bruke mye penger på skjerm... NEC-skjermen ser bare helt fantastisk ut.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

joda veldig fint oppsett, men anbefaler å bruke mer penger på skjerm (2k og oppover)

 

anbefaler denne den er dyr, men en av de bedre. (test)

 

anbefaler også denne, som er den billigste skjermen du bør vurdere.

 

Selv sikler jeg på NEC-skjermen du linket til der, areah. Men har du lyst til å være litt mythbuster for meg? Er det ikke slik at disse IPS-skjermene ikke egner seg til FPS-spill? Har aldri sett FPS-spill in action på slike skjermer, men har hørt at det kan virke litt hakkete..

 

Men sånn generelt er jeg veldig for å bruke mye penger på skjerm... NEC-skjermen ser bare helt fantastisk ut.

Stemmer, IPS-skjermer har ofte høy responstid (6ms ++), og er derfor ikke ideelt til gaming, ettersom det blir etterslepp på bildet (ghosting). IPS-skjermene er rå når det gjelder fargekvalitet og dybe osv og er lagt for folk som bruker datamaskinen til grafisk redigering, ikke spill. En med 2ms ville ha et betydlige overgrep på en som har en 16ms skjerm (Nec-skjermen).

 

Ville personlig ikke gått for en skjerm med mer enn 5ms, 2ms er det beste til gaming. Hadde heller lagt litt ekstra penger i en skjerm med høy HZ, ettersom dette er og foretrekk. Er en grunn til at de mest hardcore CS 1.6 gamerene foretrekker gamle crt-skjermer/ingen MS og høy HZ.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke hatt et problem med å gå for det oppsettet der selv: hk støtter usb 3.0 og 6gb/s s-ata tilkoblinger. Prosessoren er det uten tvil futt i. Kanskje vurdere å gå til dette kabinettet?

 

Hm, jeg valgte hovedsakelig CM storm kabinettet siden det hadde håndtak, burde funke bra når man skal på lan :whistle:

 

Men den du linker ser tross alt bra ut...

 

 

Tror nok budsjettet er knust, så holder med den der skjermen. Den har 2 hdmi som jeg tror funker bra for 360/ps3. Med mindre dere finner noe lignende til samme pris? :p

Lenke til kommentar

Ihasabucket, siden jeg avsporet en smule skal jeg kommentere skikkelig det oppsettet ditt:

 

Først og fremst ville jeg kjøpt fra en annen nettbutikk, f.eks. dustinhome.no eller netshop.no - særlig siden du har et noe stramt budsjett. Dustinhome.no har tilogmed fri frakt for studenter, så hvis du er det blir totalen trolig en del lavere med samme komponenter.

 

Kabinetttet er meget bra til LAN-parties og generelt mye transportering, så hvis du gjør det mye er det absolutt verdt pengene imho. Alternativt kan du kjøpe en enkel "bærebag" som passer mange miditowers (og et rimeligere kabinett).

 

"Balansen" i oppsettet synes jeg er veldig bra i grunn, med en god prosessor og et bra skjermkort. Men kanskje kunne du få skviset inn en 24-tommer skjerm?

 

Vær også klar over at du har noen alternativer hva gjelder umiddelbar ytelse, hvis du ikke tenker å oppgradere til 2x HD 5850 senere. Du kan kjøpe 2x HD 5750/5770-kort nå som alternativ. Det gir svært god ytelse, faktisk bedre enn ett HD 5850 i mange tilfeller. Dette er ganske aktuelt siden HD 5850 ofte er utsolgt og/eller har ubekreftet ankomstdato.

 

Skal se om jeg får fikset et oppsett hos netshop/dustinhome som gir litt mer "bang for the buck".

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Her er et oppsett uten mulighet for crossfire, men heftigere skjermkort, raskere prosessor, raskere RAM, litt raskere harddisk og 24" skjerm (riktignok uten HDMI, men hva gjør vel det). Fra netshop.no, men en totalpris u/frakt på 9 938,-. Henter du i Oslo eller Sandefjord (?), så blir det under 10k totalt. Mye ytelse rett og slett!

 

BenQ 24" LCD G2412HD Sort

Gigabyte GA-770TA-UD3, Socket-AM3

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM

OCZ DDR3 4 GB Platinum Edt.Dual Ch.

OCZ StealthXStream strømforsyning 600W eller MIST, 550W, faste kabler

Lancool PC-K62, Miditower, Sort

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5

 

Kabinettet har jeg selv, og det er veldig, veldig bra.

Å bygge i dette kabinettet er latterlig enkelt. Det er stål og hardplast, så det er ikke veldig lett. Men å flytte det er ingen stor sak om du har kassen det kommer i, eller en bæreveske. På tilbud også og gir vanvittig mye for pengene! Ser forøvrig utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på videoen.

 

Greit forslag?

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

@areah: Jeg vet. Jeg ble bare litt slavisk opphengt i å holde meg innenfor 10k-grensa. Og prosessoren er tross alt ikke det mest avgjørende her, selv om det er fristende å ta den med :).

 

At amentio skriver de har den på lager får meg ikke til å være trygg i det hele tatt. Etter min erfaring er de det nettstedet med mest jalla lagerstatusinfo. Men netshop har mange på fjernlager (1-3 dager leveringstid).

 

@idkfa: Nå er missonet her mest gamingytelse med relativt stramt budsjett og da ofres SSD. 5870 og HDD gir mer gamingytelse enn 5850 og SSD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

fint oppsett det e-asy, men hva med å legge inn 200 kroner og kjøpe phIIX6 1055t istedet?

 

amentio har den på lager, men om de faktisk sender dem ut kan ikke jeg svare på, men uansett 1500 kroner er ikke mye for en sekskjerner

 

https://prisguiden.no/produkt/124749

Nå skal det vel sies at ytterst få spill har støtte for 6-kjerner, og en høyere klokk (som 965 har) er rett og slett og foretrekke.

 

Ellers er e-asy sitt oppsett topp, et 5850 + ssd blir ytelse tapt, og omtrent urealistiskt, ingen som har 5850 til en "vettug" pris på lager.

Lenke til kommentar

fint oppsett det e-asy, men hva med å legge inn 200 kroner og kjøpe phIIX6 1055t istedet?

 

amentio har den på lager, men om de faktisk sender dem ut kan ikke jeg svare på, men uansett 1500 kroner er ikke mye for en sekskjerner

 

https://prisguiden.no/produkt/124749

Nå skal det vel sies at ytterst få spill har støtte for 6-kjerner, og en høyere klokk (som 965 har) er rett og slett og foretrekke.

 

Ellers er e-asy sitt oppsett topp, et 5850 + ssd blir ytelse tapt, og omtrent urealistiskt, ingen som har 5850 til en "vettug" pris på lager.

Jajo, men du må også ta med i regnestykket at phiix6 har turbo funksjon som slår inn når 3 eller mindre kjerner er aktive, og overklokking er da en mulighet, det kommer fler og fler spill som liker fler kjerner, for eksempel ser bc2 til å like fler kjerner.

 

Men hvis PCen skal brukest til pure gaming, så kommer du ca like langt med x4 som x6.

 

Angående ips skjermer, forskjellen på responstiden her er ikke så stor som den var før, om menneskeøyet klarer å merke forskjell på 2ms og 10ms kan jeg ikke svare på, men et millisekund er 1/1000 sekund... ikke lenge med andre ord, Merk deg også at som regel når produsenten sier 2ms så er det snakk om grå til grå, på nec skjermen mener jeg det var farger det var snakk om ( rett meg hvis jeg tar feil)

 

Tviler også på at mennesket merker forskjell på 60fps og120fps, kinofilmer går i 24fps bare for å ha noe å sammenligne med.

 

Er enig med at skjermkort er viktigere enn ssd i gaming pc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De billigste skjermene med 2MS er oppgitt i GTG, det stemmer ja, men da er de ikke ofte senere enn 5MS.

Og for rundt 2000 får du 24 tommere med 2MS på farge.

 

Problemmet er ghosting som jeg nevnte, har du noengang sitt en fotballkamp på en treg LCD-tv?

Det blir sånne små "skygger" etter spillerene når de forflytter seg på banen.

Kan være jeg som er ekstra oppmerksom på det og legger derfor ekstra godt merke til det.

 

16ms høres ikke mye ut i tid, noe det ikke er heller, men du må ikke se på det som tid.

Når du tenker på at en 16ms LCD er et par tusen ganger tregere enn en Plasma-skjerm så blir plutselig 16ms veldig mye. Vist du da tenker at 2ms er 1/8 av 16ms, så ser du at en 2ms blir ganske mange ganger raskere enn en 16ms allikevel.

Lenke til kommentar

Ojoj, takk for mange fine oppsett.

Er som sagt ikke noe hardcore gamer, går mest i WoW, og kanskje noe bf, mw2 senere. Men jeg tror 5870 bare hadde vært overkill.

 

Fikk desverre en uventet utgift nå som gjør at jeg må legge planen på is en stund, kanskje fram til Juni, får se hvordan ting er da. Kanskje x6 prosessoren fra amd er tilgjengelig da.

 

 

Tusen Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...