Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til tomgang på Gilera RCR 08 mod


Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt meg en 1 og et halvt år gammel Gilera RCR (08 mod). Forrige eier har fjernet en plombe. Og han sier at han ikke hadde gjort noe annet med den. Og derfor kjørte han alltid med chocken på, fordi eller ville den gå ureint og fuske.

 

Mopeden går ikke på tomgang man må stå og gi litt gass heletiden ellers slukker den, bortsett fra om den står i fri da, da går den på tomgang. Så hvis jeg F. eks kjører i 5. gir i 85km/t (det er ca. toppfart) og slipper gassen slukker den, men med en gang jeg gir litt gass så starter den jo igjen (dette blir vell som en trillestart).

 

Det blir jeldig slitsomt i et kryss F. eks først gire ned ti 1. gir og så holde inne clutchen, mens man gir litt gass hele tiden, og dermed kan jeg ikke bruke forbremsen i kryss, jeg greier vertfall ikke det, bremse mens jeg gir litt gasse hele tiden.

 

Hva kan jeg gjøre slik at den vil gå på tomgang?Det virker jo som om den får for lite bensin og dermed slukker.

 

Er det en tomgangskrue på forgasseren? Andre ting jeg kan gjøre for at den skal gå på tomgang?

 

Til informasjon så er jeg virkelig ikke dreven på motorer, men veldig villig til å lære.

 

Dette er jo en totakter, syntes å huske at forrige eier sa at den skulle ha 2-takt hel syntetisk olje. Stemmer dette?

 

Hvs det er noe mer dere lurer på så er det bare å si i fra.

 

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...