Gå til innhold

hjelp til kjøp av keyboard

Tomsen14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg skal starte et band og skal spille keyboard, jeg er selvlært men har spillt trekkspill i 10 år så forstår det ganske greit og er dugbar på keyboardet...

jeg skal kjøpe et keyboard, PA-anlegg til 2 500kr, bag eller flightcase til keyboard mellom 800-2000kr og stativ dobbelt ca. 800-1000kr

tenkte meg helst prisklassen 10 000 - 14 000kr og har sett og prøvd en del keyboards

det jeg leter etter er vel egentligt et keyboard sånn helt generelt.

først så jeg på Clavia Nord Electro 3 , men det er vel mest fokusert på kun Piano, Orgel og orkesterlyder... og tangente er semiveide og jeg kunne foretrukket uveide (standard keyboardtangenter)... jeg tenkte å kjøpe dette en stund men så begynte jeg å tenke...

det jeg leter etter er et greit keyboard med mange lyder og mulighet til å koble til pc'en, har et keyboard fra før som er ganske bra (Ketron x1 ), men det eneste måten å få lagt inn nye lyder er disketter, og det har dessverre ikke laptopen min :p

jeg skal spille i et rockeband, skal ikke spille pop så synthdelen er ikke det viktigste for meg, skal heller ikke bruke det i studio, jeg bruker ikke rytmedelen (den der keyboardet praktiskt talt spiller for deg), jeg kunne tenkt meg et godt utvalg i lyder; gitar, piano, orgel, andre instrument. jeg vil helst slippe å ta doktorgrad for å forstå hvordan keyboardet funker, så må ikke være for avansert å bruke...

Det jeg kunne tenkt meg er muligheten til å få masse forskjellige lyder, et keyboard som kan brukes "proffesjonelt", skal jo spille i et band, må tåle litt for det må mest sannsynlig transporteres hver gang vi skal ha bandøving... hadde vært tøft med den funksjonen som tar opp og "looper" mens du spiller slik at du kan spille en del av en sang og loope den og spille en annen del av sangen/ annet instrument mens den fortsetter med det du allerede har spillt.

Har sett på Korg m50 som er et ganske rimelig keyboard, men er det dugbart?

bør jeg heller gå for storebroren Korg m3 som er å fåes for 16 000kr på finn.no

er Roland eller Yamaha bedre?

spørsmålet mitt er vel egentlig, skal jeg kjøpe Korg m50, spare en god stund lengre for å få et dyrere keyboard/annet merke, eller kommer jeg til å betale for mye jeg ikke har bruk for hvis jeg kjøper et dyrt et?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe å tenke på: Keyboards er som PC'er, de synker fort i verdi. Så finner du noe du synes er greit som har vært på markedet en stund kan det være penger å spare. Jeg har prøvd å selge et par av mine for halv pris på Finn uten å få et eneste bud på dem...

Geir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...