Gå til innhold

Anbefaling av nettbutikk-systemer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hva er beste nettbutikksystem for tiden nå?

 

Kjenner til www.shopify.com som jeg vurderer å gå for, men tar gjerne i mot andre anbefalinger.

 

Trenger f.eks. også en butikk for å selge musikk (smakebiter fra platene, type som på iTunes). Er det noe noen av nettbutikkene støtter? Ideelle her hadde vært "buy the mp3-files, or BUY the CD" - "dual"-funksjonalitet i nettbutikken. Altså salg av både digital og fysisk musikk...

 

Minstekrav:

 

- Kredittkortstøtte / postoppkrav

- Pakkesporing i Posten

- Enkel import av varer / regneark-filer

 

Fint om dere vil oppdatere tråden med deres beste anbefalinger.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om dere vil oppdatere tråden med deres beste anbefalinger.

 

Ta en titt på Magento også med det samme. Magento er en open source løsning laget i php. Med Magento har du muligheter til å bygge ut i det uendelige, og det er tillegg i ferd med å utvikle seg et solid community rundt løsningen. Kom deg raskt på nett, og oppnå hva du vil. :cool:

Lenke til kommentar

Brilliant! Jeg får SE litt på dette også da :-)

 

Det geniale hadde vært å få regnskapssystemet vårt fra http://www.e-conomic.no/ integrert direkte i butikken også.

 

Kan du si noe om hvordan Magento er utviklet til norske forhold?

 

Tenker da på ting som pakkesporing, klargjøring for DIBS, norske transportører, etc...?

 

Hvilke fordeler vil du si Mag. har kontra Shopify om du har studert begge...?

Lenke til kommentar

Brilliant! Jeg får SE litt på dette også da :-)

 

Jepp, vil tro det er en god idé. :)

 

Det geniale hadde vært å få regnskapssystemet vårt fra http://www.e-conomic.no/ integrert direkte i butikken også.

 

Dette vet jeg ikke (har aldri vært borti det regnskaps- systemet), men det er ofte folk som har vært borti lignende problemstillinger før. Jo større et community rundt et open- source prosjekt er, jo større sjanse er det for å finne broer, moduler, eller andre løsninger som tilgjengeliggjør det du ønsker. Magento´s community begynner som sagt å bli stort.

 

Kan du si noe om hvordan Magento er utviklet til norske forhold?

 

Tenker da på ting som pakkesporing, klargjøring for DIBS, norske transportører, etc...?

 

Oversettelser til norsk finnes det nok av i allefall. Det meste av betalingsløsninger finnes det også implementasjon for. Og da DIBS er et av de enkleste systemene å implementere, tar jeg dette for en selvfølge. Sporing av pakker vet jeg ikke, men posten/bring har gode api-er og løsninger for dette, som bør være enkle å implementere. Dette er trolig enklere i Magento enn i de fleste andre, lignende systemer.

 

Hvilke fordeler vil du si Mag. har kontra Shopify om du har studert begge...?

 

Jeg har desverre ikke studert Shopify. Men slik jeg ser det, ville jeg i de fleste tilfeller av nettbutikk gått for Magento. Dette da det er et kostnadseffektivt verktøy, med muligheter/støtte for det meste. :!:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 år senere...

Har du som meg prøvd Shopify, og funnet ut at det ikke strekker helt til, så kan jeg anbefale Merchium. Les mer her: http://www.merchium.no- her får du gratis testperiode, og det er enkelt å sette opp butikken for norske forhold. Det er også inkludert oppsett for norske betalingsløsninger som DIBS. Anbefaler alle å ta en titt. Absolutt bedre enn Shopify på veldig mange områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...