Gå til innhold

Begynne å trene,


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg, ville jeg gått til legen og bedt han/hun sjekke asmaen og pollen allergien din bedre... høres ut som han gir blaffen i deg...

 

med tanke på kosthold når man trener utholdenhet vil jeg si ikke er så UTROLIG viktig..

er noe annet når man trener styrke og vil opp i vekt eller de som løper for å gå ned i vekt.

er vel bare å starte gradvis, løpe annenhverdag f.eks?..

prøve å jogge den runden du pleier å gå nå? er ikke verre enn det :)

 

EDIT: litt for glad i smileys x)

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar

Som medallergiker har jeg en ting jeg vil anbefale først ut fra måten du ordlegger deg på om at du du ikke helt vet hva medisinen din gjør, og at du var så liten da du fikk astmadiagnosen: Kom deg til en øre-nese-hals-spesialist. Få henvisning fra fastlegen din hvis du ikke har en allerede. Da kan du få en skikkelig vurdering av både astmaen og allergien, og en revurdering av hvilken medisin som passer best for deg nå. Les deg litt opp på nettet før timen, f.eks. astma og allergiforbundet har egne nettsider, og spør og grav slik du gjør her. Spør om vedkommende om råd til trening også.

 

På mer generell basis når det gjelder trening så er oksygenopptak og lungevolum noe du kan øke, og som kan gjøre at plagene blir noe mildere ved anfall. Intervalltrening trener opp lungekapasiteten, så prøv deg med 4x4 intervaller, enten jogging eller på (ergometer)sykkel. Tilpass intensiteten til ditt nivå, så kommer kondisen etter hvert. Det er flere tråder på dette forumet som beskriver slike opplegg, så sjekk ut disse.

 

PS. vennligst ikke gå helt amokk med smileys. Det er irriterende og vanskelig å lese når de tar over hele poster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...