Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flytter til Oslo, hvilket bredbånd?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg nettopp kjøpt meg en leilighet på Løren i Oslo, og skal flytte inn dit i begynnelsen av juni. I den forbindelse har jeg behov for et nytt bredbåndsabonnement. Jeg bor i dag i Kristiansand, og har telenor. Jeg er ikke helt fornøyd med dette, da jeg mister internett til samme tid hver eneste dag. Men nok om det.

 

Jeg har tittet litt rundt på forskjellige leverandører, og har blitt litt interessert i Get bredbånd. Jeg er avhengig av et ganske raskt nett, da jeg spiller mye online med playstation, + at det er to pcer som er online nesten hele tiden. Det blir også mye nedlastning osv, så trenger en linje som kan takle alt dette.

 

Har blitt frista av Get XL, som er på 17500/1750 kbps. De 3 første mnd får jeg da oppgradet til extreme som er på 26000/2000. Prisen på dette ligger på 499 per mnd, noe som er nesten det samme som jeg betaler for telenor i dag.

 

 

Er det noen som har erfaring med Get Bredbånd? Kom gjerne med andre tips om bredbåndsleverandører også. Jeg har overhodet ikke bestemt meg enda, og har godt tid

 

Håper noen av dere kan hjelpe meg på dette området.

 

 

PS: Posta i to tråder, for skjønte ikke hvordan jeg flytta tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei på deg!

 

Jeg har hatt Get der jeg bodde før, og jeg personlig anbefaler dem ikke.

 

Nettet fungerte helt greit osv(Tror jeg), men jeg føler de har bommet på elementære ting.

1) De sperrer porter! 25 inn, 80 inn osv. For en vanlig bruker er ikke dette et problem, men jeg ser på det som prinsipp at det ikke er ISP som skal sperre slike porter. Man betaler for en gitt båndbredde, hva endebruker bruker den kapasiteten skal være det samme for ISP (Så lenge kunden ikke bruker privatlinje i kommersiell sammenheng)

 

2) De tilbyr da ikke fast-ip?

 

3) Tilbyr de reverse for de IP-er du evnt får?

 

4) Når jeg hadde Get ble jeg routet gjennom Nederland! Vet ikke om dette gjøres lenger, men det er jo et STORT - (les minus)

 

De bruker en teknologi som gjør at de går fra bygg til bygg til bygg til bygg(Er jo billigere det enn kapasitet inn til hvert bygg). Er du heldig er signalene middels bra. Plugg på en TV, og signalet blir enda verre.

 

Jeg ville sjekket hvor langt unna sentralen du bor, og hva slags muligheter det kunne gitt (NGT sin VDSL, DataGuard sin NextDSL, eller bare vanlig ADSL2+)

 

Eventuelt kan du også ta det opp med styret om det kan være mulighet for å få fiber fra DataGuard lagt inn.

 

Send meg en PM dersom du lurer på hvor langt det er fra sentral til deg, så kan jeg søke det opp i kapaks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...