Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vet man om en sjenert jente liker deg?


Anbefalte innlegg

Jeg så denne tråden, og dette er noe jeg selv tenker på daglig, bare at jeg er gutt, i motsetning til TS i nevnte tråd som er jente. Oppretter ny tråd ettersom jenter og gutter gjerne er veldig ulike på dette punktet, tenker jeg da.

 

 

Problemstilling: Hvordan kan en gutt vite om en jente er interessert i han, om hun er for sjenert/redd/lat til å si ifra/prøve seg? Gir hun noen form for tegn i det hele tatt?

 

Hun sier ikke noe, og gjør ingenting åpenbart som å sende slengkyss etc. Hvilke tegn gir jenten som er interessert, men for redd/sjenert til å vise det? Altså, hva avslører henne? Dette er tegn hun ikke er klar over selv altså. Eventuelt hva gjør hun i den hensikt at man skal se det og skjønne at hun er for sjenert til å gjøre noe selv?

 

Vi går altså ut ifra at jenten ikke tar noe initiativ, til tross for at hun er interessert. Det fins vel tusenvis av slike jenter (som det også fins slike gutter), så uten å vite det kan man jo ha flere hemmelige beundrere der ute. Noen måte å spotte dem?

 

Takker for svar:)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleide å være ekstremt sjenert før, og hadde en forelskelse på en gutt i over to år. Jeg vil si at den gutten aldri egentlig visste, selv om jeg selv følte det var skikkelig obvious.

 

Ser en jente på deg veldig mye, og ser vekk veldig fort hver gang, det kan være et tegn, og hvis du klarer å se på henne at hun rett og slett blir litt annereldes eller satt ut når du er i nærheten. At hun ikke snakker til deg, men likevel holder seg i nærheten, er kanskje et håp om at du skal si noe.

 

Selvfølgelig er det nesten umulig å legge merke til, men det går an. tror jeg.

Lenke til kommentar

Altså, hun gir jo tegn til det, det ble kanskje litt feil formulert. Men hun SIER ikke noe, og gjør ingenting åpenbart som å sende slengkyss etc. Hvilke tegn gir jenten som er interessert, men for redd/sjenert til å vise det? Altså, hva avslører henne? Dette er tegn hun ikke er klar over selv altså, eventuelt hva gjør hun i den hensikt at man skal se det og skjønne at hun er for sjenert til å gjøre noe selv? *lagt til førstepost*

Lenke til kommentar

Det er fortsatt nesten umulig å vite. Det er derfor det ikke blir noe mellom folk som ikke tar kontakt med hverandre.

 

Ja greit, din mening er notert x3!

 

MEN som TS sier, hvilke tegn sender jentene ut i de tilfellene TS beskriver?

 

Jeg kan tenke meg at både jenter og gutter ser i retning av den aktuelle personen de er interessert i, ofte. Hvis man ved flere anledninger merker at/ eller direkte fersker jenta i se på deg, så må jo dette være et tegn på interesse.

Dette tror jeg gjelder både om hun avbryter øyekontakten straks, eller faktisk tør holde den noe lengre.

 

Det er en grunn til at hun ser på deg og ikke en annen. Må kanskje tas forbehold om situasjon osv. Hvis hun ikke har noen annen retning å se i, så er hun kanskje unnskyldt. Men hvis hun faktisk må vri på hodet for å se i din retning, så retter hun blikket mot ETT bestemt punkt (deg), og dette må det være en grunn til (forhåpentligvis).

 

Men finnes det andre tegn enn hva blikket kan fortelle oss?

 

Når man først har tatt kontakt med hverandre, så er det jo et lass av tegn man kan se etter hos jenta. De fleste er sikkert velkjente fra før hos de fleste, hvis ikke er det bare å søke litt rundt på google etc.

 

Når man først har fått kontakt, så opplever i hvertfall jeg at det er vesentlig mye enklere å avgjøre om en jente er interessert eller ikke...

Før dette er man nesten bare nødt til å ta en sjanse, basert på hva øyekontakten har klarlagt for magefølelsen din. Magefølelsen din er veldig ofte riktig, selv om den kanskje ikke alltid er helt objektiv.

 

F.eks; omtrent siden høsten 09 har jeg jevnlig møtt på en utrolig deilig jente. Merket meg henne med en gang, pga utseende selvfølgelig. Aldri glemt henne.

Ved omtrent alle anledninger har jeg fått inntrykk av at hun har "kjent med igjen", og vi har hatt øyekontakt hver gang. Vi har på en måte lagt merke til hverandre, uten å vise det med noe smil eller lignende. Bare kontrollerte blikk, fulgt av en litt overlegen og "late som" avvisende holdning. Helt ukjent jente.

 

Nå nylig fikk jeg rett og slett nok av blikk! Jeg gikk rett og slett bort til henne (noe jeg aldri gjør ellers!) med totusenognitti i puls, og hilste.

Fytti ********* det er jeg glad for å ha gjort. Hun er den søteste og hyggeligste jenta ever! Har pratet masse med henne, hatt et par uformelle "små-dates" og vekslet tlf.nr og et par meldinger!

 

Det går veldig slow framover, men det er like greit. Jeg klarer å kontrollere meg nå som tlf.nr er i boks. Fremdeles hender det at jeg rett og slett sitter og skjelver når jeg er med henne :blush:

Dette er sikkert fordi jeg er så redd for å ødelegge det positive vi har bygd opp så langt.

Har egentlig følt på meg at hun var "the one" allerede siden de første par-tre gangene jeg så henne i høst.

 

Alt bygd opp på bakgrunn av blikkene vi har vekslet med jevne mellomrom, og at jeg tilslutt gutset og tok kontakt.

Jeg tviler vell sterkt på om hun hadde tatt kontakt! Hun virker ikke sjenert nå som jeg har snakket med henne, hun virker derimot meget selvsikker og kontrollert, men jeg tror hun er litt av den "gamle skolen", altså den gruppen av jenter som forventer at gutten tar kontakt og hvis ikke så skjer så hiver de han på båten..

 

Jenter retter blikket mot interessante gutter, og deretter er det opp til gutten.

Med mindre det er snakk om en stormforelskelse fra jentas side, da er nok sjansen for at hun tar kontakt større.

Men hvor ofte blir man stormforelsket i en ukjent person man bare har vekslet blikk med?

 

Akk, ble langt dessverre.. sorry.. hehe

Endret av brukernavnkongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg veldig igjen i historien din :D Utrolig hyggelig at dere har fått kontakt, håper det blir noe av dere :) Selv har jeg blitt stormforelsket i en ukjent opp til flere ganger ^^

 

Dette var utrolig inspirasjonsrikt synes jeg, og jeg skal jammen ta kontakt med ukjente jenter oftere. Men til trådens tema, så har vi fremdeles ikke kommet frem til noen tegn jenter kan gi utenom blikk.

Lenke til kommentar

Men til trådens tema, så har vi fremdeles ikke kommet frem til noen tegn jenter kan gi utenom blikk.

 

Jeg kommer ikke på noen i hvertfall.. alle andre tegn blir jo bygd på blikket, altså at det først har vært blikkontakt.

 

Berøring, smil, hilsen osv osv er jo etterfølgere av et blikk..

 

Litt pussig perspektiv kanskje, men du kan jo se det fra et slikt ståsted;

- Hvordan ville en blind person gitt tegn til deg? ;)

Endret av brukernavnkongen
Lenke til kommentar

Neste gang dere veksler blikk, så gå bort til henne og hils på henne. Få i gang praten, mye lettere da. Veit det er lettere sagt enn gjort, men her er det bare en ting å gjøre: gro litt baller og bare hoppe i det! Trenger ikke å være noe hight-tech, bare "Hei, jeg er Sitronsaft" *hilse på*. Gjør det før det har gått 3 sekunder, så du ikke rekker å tenke deg om så nøye. Det ender ofte med kalde føtter.

 

Som nevnt over her, hvis du snakker med henne, så merker du at jenta er interessert hvis hu driver og fikler med håret sitt etc. Dette er noe hun gjør for at hun vil se best mulig ut for deg. Da nytter det ikke at håret ligger feil veitdu :D Kanskje driver hun og fukter leppene sine også.

 

Og btw; kom deg tilbake til treningsforumet!? ;)

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, for å klargjøre til dem som eventuelt har misforstått, det fins ingen spesifikk jente® som jeg tror liker meg eller noe. Jeg bare lagde tråden i forbindelse med tilsvarende tråd som da gjelder for gutter, se førstepost ^^,

 

Men joda, er jo bare å gro noen baller og si hei om man er i tvil. Men poenget med tråden er altså å finne ut hvilke tegn en sjenert jente kan gi fra seg om hun er interessert :)

 

( Skal komme tilbake snart! )

Lenke til kommentar

Virka som du sikta til en egen situasjon :p

 

Men som sagt er det nok vanskelig å finne ut om ei sjenert jente du aldri har snakka med liker deg. Det må i såfall komme ut gjennom venner osv. Men det eneste er at hun kanskje vil ha øyekontakt med en, og dulle med håret osv hvis hun ikke er FOR sjenert.

Lenke til kommentar

Jeg pleide å være ekstremt sjenert før, og hadde en forelskelse på en gutt i over to år. Jeg vil si at den gutten aldri egentlig visste, selv om jeg selv følte det var skikkelig obvious.

 

Ser en jente på deg veldig mye, og ser vekk veldig fort hver gang, det kan være et tegn, og hvis du klarer å se på henne at hun rett og slett blir litt annereldes eller satt ut når du er i nærheten. At hun ikke snakker til deg, men likevel holder seg i nærheten, er kanskje et håp om at du skal si noe.

 

Selvfølgelig er det nesten umulig å legge merke til, men det går an. tror jeg.

Langt i fra umulig å se om en jente er interessert selv om hun er sjenert, øyekontakt avslører mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja. Jeg er en sjenert jente som har vært avstands-betatt av en gutt på studiet mitt i ca et år nå.. Og jeg tviler på at han i det hele tatt vet at jeg eksisterer. Hehe. Jeg føler egentlig selv at det nærmest står i pannen min, jeg ser jo rimelig mye på han og sånt.. (Det hørtes litt fælt ut) Men det er jo ikke noe annet enn det som allerede er nevnt i tråden. Flytter blikket kjapt vekk om han skulle se hitover osv.

Lenke til kommentar

Selv har jeg noe på gang med ei sjenert jente, og igår var toppen av kransekaka. Men det er en annen historie! :D Jeg har ingen liste over ting man kan se på, men dette er selvopplevd, og kanskje det kan være til hjelp.

 

Felles venninner: Dette er gull. Om man har en felles venninne, BRUK HO. Jeg har 2 felles venninner med Shy Girl No.1, og de kunne begge konstantere at ho likte meg. Hvorfor? Måten ho var når de snakka om meg på; Fjern i blikket, nervøs i stemmen, fikla med håret. Igjen, har dere felles venninner, bruk de.

 

SMS/IM: Dette er i, mitt tilfelle, ting jeg ser på som tegn til at ho er interessert. Spør ofte om hvordan det går, sier at man må sende melding når man er kommet hjem fra fest/grillparty/*sett inn sosialt treff* bare for å vite at du har det bra, generelt tomprat over msn.

 

In real: Det er her DU virkelig må slå til. Man kommer INGEN vei om man ikke er utadvendt med sjenerte jenter, DU må ta initiativet. Få de med på ting! Selv har det vært meg som har spurt om å finne på ting, noe som viste seg å være bra igår natt.

 

My 2 cents :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...