Gå til innhold

Fjerne undersider fra søkemotor, men fremdeles ha forside der


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kan litt html, kan du gå inn i de enkelte sidene (eller den siden som styrer undersiden) og legge til <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, FOLLOW"> blant de andre metataggene. Så kan du adde de ulike sidene til søkemotorene igjen, så forsvinner de i løpet av 1 dag til 6 måneder. Den eneste siden du ikke legger til den metataggen i er på forsiden din!

Endret av abrj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Nå har jeg satt meg ned å prøvd å legge inn koden. Bruker One, og når jeg limer inn koden i .htaccess kommer jeg ikke inn på siden.. Hva skal jeg gjøre?

 

Du må ikke legge inn dette i .htaccess, men som skrevet av andre i denne tråden, må du opprette en fil som heter robots.txt, den kan så inneholde følgende:

 

User-agent: *
Disallow: /mappenavn/
Disallow: /filnavn.html

 

«mappenavn» erstatter du med navnet på mappen du ønsker å eksludere fra søkemotorene, dette vil da fortelle søkemotorene at alle sider som ligger i denne mappa og undermapper i denne, ikke skal indekseres.

 

«filnavn.html» bytter du ut med filnavnet på filer som ligger på roten av hjemmesideområdet ditt og som du ønsker å eksludere fra å bli indeksert av søkemotorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...