Windoge Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Jeg tror dette er et ganske vanlig problem på E36. Termostaten er byttet tidligere, så tror ikke det er den. Sjekket kjølenivået for litt siden, og det var et stykke under streken. Har ikke etterfylt siden i fjor sommer. Kan det være årsaken? Uansett vil jeg gjerne ha en liten guide til lufting av systemet. Har hørt at det kan være problemet. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Bmw_316_e36_engine_bay-2.jpg Slik ser bilen min ut. Er det den sorte plastskruen til venstre for korka jeg må skru av? Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Ja. På kald motor; skru ut den skruen og fyll ekspansjonstanken helt opp. Da skal all luft i systemet være borte (forutsatt at du ikke har tømt radiatoren til klimaanlegget). Hva mener du med at den avgir kald luft? Og blir varm når turtallet øker? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Det vil si at den kalde lufta blir varm når jeg rører litt på gasspedalen, men blir kald igjen så snart jeg slipper. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Jeg kan ikke med BMW, men se om du finner denne ventilen på slangene til varmeapparatet. Har du en slik, så er det nesten garantert den som har sviktet, og da vil nesten all kjølevæska sirkulere gjennom den istedet for registeret på tomgang. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Det vil si at den kalde lufta blir varm når jeg rører litt på gasspedalen, men blir kald igjen så snart jeg slipper. Da regner jeg med du snakker om lufta ut fra klimaanlegget.. Dersom du har en egen sirkulasjonspumpe til klimaanlegget, er denne trolig def. Denne står i såfall på høyre side av motorrommet når du står foran bilen. Mener at pumpen skal gå så lenge tenning er på (evt start motoren). Dersom den ikke går må du sjekke om den får spenning. Gjør den det er pumpen def. Hvis det ikke er noen spenning bør du ha koblingsskjema Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Fikset dette i går etter råd fra kyndige BMW-eiere. Alt jeg trengte å gjøre var å skru av en ventilasjonskork, for så å fylle opp med kjølevæske til boblene som kom ut korken var borte. Etter en kort kjøretur var varmen tilbake på tomgang. Veldig greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå