Gå til innhold

I en bærbar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angående bærbare datamaskiner:

Hva er nå det beste grafikk kortet ?

Noen av disse gode ?

1 )NVidia Quadro4 500 Go GL - 64 MB

3 )ATI RADEON IGP320M

2 )ATI Mobiliy Radeon 9000, AGP4X

Så lurte jeg på hastigheten på hardisken:

Er 4200 rpm rotasjonshastighet bra ? finnest det bedre ?

Har hørt at det er rotasjonshastigheten som begrenser og ikke prosessoren.

TAkk for alle fremtidige svar :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i alle fall veldig godt fornøyd med min nye bærbare som har Radeon 9000 mobilty.

Det er den jeg bruker til å teste PC-spill for tida, og til det fungerer den helt flott. Jeg har fått helt ok framerate i Colin McRae 3, Vice City og Chrome.

Det finnes noen raskere HDer til bærbare, men de utvikler en god del mer varme og bruker vel mer strøm. Så det spørs om det lønner seg egentlig. Det duger helt fint med den litt "trege" 60 gigaen jeg har, også til spill.

Skrevet

ATi kommer jo i disse dager på banen med Mobility Radeon 9200 og 9600 hvis jeg ikke tar helt feil?

tror ikke et Quadro kort er bra til spilling, hvis man ser på andre workstation kort og sammenlikner?

ATI IGP320 er gfx brikke integrert i hovedkortet - dvs SUCKY til de grader...tror ikke noen vil diskutere med meg på dette punktet...

ellers kommer jo Nvidia også med ett nytt bærbart kort snart?

Skrevet
Jeg er i alle fall veldig godt fornøyd med min nye bærbare som har Radeon 9000 mobilty.

Det er den jeg bruker til å teste PC-spill for tida, og til det fungerer den helt flott. Jeg har fått helt ok framerate i Colin McRae 3, Vice City og Chrome.

Det finnes noen raskere HDer til bærbare, men de utvikler en god del mer varme og bruker vel mer strøm. Så det spørs om det lønner seg egentlig. Det duger helt fint med den litt "trege" 60 gigaen jeg har, også til spill.

hva heter den pcen du kjøpte ?

Skrevet

hva heter den pcen du kjøpte ?

det var en Zepto Z-note 4100 1.4ghz m/radeon 9000.

du kan se mer på dem på zepto.no

:)

Skrevet

Ville helst hatt mobile prosessor, for at maskinen skal bli lettere og bruke mindre batteri.

1) Hvor mange Ghz får man på en mobile prosessor?

2) er en mobile prosessorerdårligere enn stasjonær vanlig prosessor ?

Skrevet
Ville helst hatt mobile prosessor, for at maskinen skal bli lettere og bruke mindre batteri.

1) Hvor mange Ghz får man på en mobile prosessor?

2)  er en mobile prosessorerdårligere enn stasjonær vanlig prosessor ?

Hvis du vil ha en Pentium -M, altså Intels nye CPU for bærbare får du vel per i dag ikke mer enn 1.6Ghz. Den CPU-en er dyr! En 1.3Ghz Pentium -M skal dog gjøre samme nytte som en 2.0Ghz P4m eller mer. Ved å kjøpe en maskin med Pentium -M, gjerne en fullverdig Centrinomaskin vil du oppnå meget gode batteritider.

Alt om bærbare finner du på barbara.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...