Gå til innhold

Summelyd fra Macbook


Anbefalte innlegg

Hei, min macbook 2007 modell har en tydelig summelyd, og dette er ikke relatert til viftene. Den summer fra under venstre siden av tastaturet, men det slutter når jeg opptar prosessoren med noe, som å scrolle nedover sider eller åpner programmer.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Er ganske irriterende når macen er i et stille miljø.

 

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, min macbook 2007 modell har en tydelig summelyd, og dette er ikke relatert til viftene. Den summer fra under venstre siden av tastaturet, men det slutter når jeg opptar prosessoren med noe, som å scrolle nedover sider eller åpner programmer.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Er ganske irriterende når macen er i et stille miljø.

 

=)

 

Jeg fant løsningen selv etter litt smartere googling, core 2 duo prosessorene lager en lyd når de er inaktive fordi de endrer spenningen for å spare strøm. Jeg fant et program som heter QuietMBP som gir prosessoren noe å gjøre på slik at den ikke lage den lyden.

 

Ikke dra den spaken til null, da vil lyden forsvinne på bekostning av at prosessoren din jobber 50% konstant, finn en frekvens som fjerner lyden. For min del var det 360, men er sikkert forskjellig for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...