Gå til innhold

Acer TimelineX 14" - Får ikke fullscreen på spill.


joho83

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp kjøpt en ny Acer TimelineX 14" og den fungerer greit den bortsett fra at jeg ikke får fullskjerm når jeg spiller, kun halv skjerm som midtstilles. Når jeg har så liten skjerm som 14" så vil jeg jo gjerne få fullskjerm :) Føler at jeg har prøvd alt, oppdatert driver er også gjort. Trenger sårt hjelp, pc'en er jo ubrukelig om jeg ikke får fullskjerm ved spilling.

 

Takker for alle responser.

 

Mvh Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, regner med du har sett på innstillingene til spillene å sjekket at de står på fullskjerm? Kan jo også sjekke i nvidia kontrolpanel eller ati kontrolpanel å sjekke om det er noe der.

 

Har kun testa to gamle spill WoW og Age of Empires 2, men testa et nyere nå og da fikk jeg fullskjerm... Pokker, da er det noe med Age og Win7 sikkert som klusser... Kjipt siden det er favorittspillet mitt, men går kanskje å fikse?

Lenke til kommentar

du må sette oppløsninga til det som er native for skjermen 1366*768, dette er da en oppløsning som ikke støttes av age of empires, så da får du svarte felt rundt spillet, men med wow vet jeg ikke hva det kan være, prøvd riktig oppløsning??

 

og jeg gikk bare ut ifra at det var slike svarte felt du snakker om :p

 

mener det skal være noen innstillninger for dette en plass men husker ikke hvor

Lenke til kommentar

Kjenner noen andre som har samme PC så kan liksågodt gi deg svaret:

 

Du kjører PC-en på det integrerte skjermkortet nå. Prøv å høyreklikke på skrivebordet og se om du ser noe om ATI-mode eller noe sånt (husker ikke helt hva det sto, kanskje graphics). Der kan du velge at du vil bytte til det dedikerte kortet som er i maskinen. Spill vil gå mye glattere enn før, og spill vil kjøre i fullskjerm.

 

PS: Husk at PC-en nå bruker mer strøm enn før. Når du ikke spiller, bytt tilbake.

Endret av Kilko
Lenke til kommentar

altså let litt rundt i instillingene til driverne til du finner en plass hvor du kan tvinge skjermkortet til å strekke bildet, det vil se helt jævlig ut men sånn er det med age of empires 2 som er urgammelt.

 

for world of warcraft må du bare sette oppløsninga i spillet til riktig oppløsning, (den som er det maksimale skjermen takler)

 

i enkelte spill kan man også redigere enkelte filer for å tvinge en støttet oppløsning.

 

jeg har selv en acer timeline 3810, og den har da et intel skjermkort med samme "Problemet" men det kan løses, bortsett fra for age of empires da.

 

p.s. let etter uofisielle patcher til AOE II da jeg har lest ett sted en gang om en patch som noen jobba med

Lenke til kommentar

Ok, veldig synd at det ikke funker på Age of Empires. Får benytte meg av angreretten trur jeg og finne en ny bærbar. Søstra mi får iaf fullskjerm i Age på sin nye bærbare =)

 

Har leita i alle mulige innstillinger og søkt etter patcher men uten hell. Kan tvinge data'n til å endre oppløsning, men kan være skadelig står det så har ikke turt å prøve.

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Ok, veldig synd at det ikke funker på Age of Empires. Får benytte meg av angreretten trur jeg og finne en ny bærbar. Søstra mi får iaf fullskjerm i Age på sin nye bærbare =)

 

Har leita i alle mulige innstillinger og søkt etter patcher men uten hell. Kan tvinge data'n til å endre oppløsning, men kan være skadelig står det så har ikke turt å prøve.

 

det ER mulig å endre slik at skjermen ikke cropper for lav oppløsning men heller strekker, denne instillinga finner du i isntillingene for grafikkdriverene og det er ikke skadelig å tvinge oppløsninga.

 

alle nyere pcer har for høy oppløsning på skjermen til at age of empires vil vises korrekt.

men alle nyere pcer kan også strekke ut bildet uten problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...