spetwols Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Hei. Leverte noen dv kassetter til konvertering, og jeg fikk dem tilbake idag. Men filmene er jo lagret som video_ts. Hvordan får jeg lagt over hele filmen til pcen min da ? Takk!
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Hei. Leverte noen dv kassetter til konvertering, og jeg fikk dem tilbake idag. Men filmene er jo lagret som video_ts. Hvordan får jeg lagt over hele filmen til pcen min da ? Takk! Bruk et program som heter AutoGK er et enkelt program som konverterer til ønsket fil-format.
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. april 2010 Skrevet 17. april 2010 Eller quick media converter? http://www.cocoonsoftware.com/ DV kassettens innhold er nok omgjort til DVD-formatet. Det er egentlig litt synd, da man begrenser kvaliteten endel og vanskeliggjør senere redigering. En ren overføring ville skapt en AVI fil på ca 13,3 Gb noe som hadde vært lettere å overføre og redigere på en pc. Hverken en standard DVD på 4,7 Gb eller en tolags på 8,5 Gb har plass til en slik fil, derfor komprimeres 13,3 Gb fila ned til maks 4,7 Gb vil jeg tro og da er allerede kvaliteten redusert med 2/3. Det ideelle er kanskje å be om å få de overført som fullkvalitets AVI filer på 13,3 Gb og få dem brent på blurayplater. Bluray leser vel AVI, og uansett er det en smal sak å la et program rendere en AVI fil til DVD format om man skulle ønske det.
spetwols Skrevet 18. april 2010 Forfatter Skrevet 18. april 2010 Hei. Jeg leverte dv kassettene til konvertering, så fikk jeg dem tilbake. For det første så var det faktisk en del riper i alle cdene. Jeg har betalt 1000 spenn for detta, så syns jeg dem burde prøve og holde tingene i stand, før dem leverer. Men et litt større problem. Det er faktisk en del film som mangler. Siden på alle cdene var det kun 30 min på hver cd. Av 120 min. Jeg så til og med at et video klipp, plutselig tok slutt, som jeg vet 100 % sikkert på at det er mere! Så prøvde jeg det gamle kamera da. Det er skikkelig møkk nå, siden det blir drit skurrette og så blir det striper osv når jeg spiller av. Men jeg bare testa det. Så tok jeg og fant den ene kassetten, og den samme cden, som var brukt til og konvertere over da. Og da spilte jeg av på kamera. Litt over første halv del var på cden. Men resten var ikke på cden, av det som var på kamera. Jeg aner ikke hva som har skjedd, men det er jo noe sinnsykt slurv og dårlig arbeid. Har jeg noe krav på og få pengene mine tilbake ? Jeg er ikke så interesert i og få jobben gjort på nytt. Tok trossalt 2 uker, pluss at det kosta masse penger.
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 Bør absolutt reklamere på en så dårlig jobb. Mye som kan ha skjedd. Alt fra at de har slettet deler av filmen som var av dårlig kvalitet til at de har tatt seg friheter med redigeringen, til teknisk feil til skader på bånd til alt mulig annet. Riper kommer nok av at de har maskinell behandling av platene hvor magasiner med stabler av disker legges, er nok ikke manuelt disk skifte nei. Tidsmessig ser det ut til at du har tatt opp i halv hastighet (på en 60 min kassett). Mulig det er årsaken til noe kluss...? Siden du kun har betalt en tusenlapp så har du vel ikke levert inn mer enn 3-4 filmer. Hvis du orker kan du gjøre jobben selv. Bruk f.eks video dvd maker free: http://www.protectedsoft.com/products.php Overfør de til en pc som AVI og enten brenn dem som AVI eller render dem til en DVD.
spetwols Skrevet 19. april 2010 Forfatter Skrevet 19. april 2010 Hei. Takk for svar! Skal kontakte dem imorgen. Jeg skulle jo først og fremst legge over filmene selv. Men som sagt, så var de lese hodene eller hva dere kaller det, noe møkk ellerno på. Siden det blir bare masse skurr og streker når jeg spiller av. Derfor så fant jeg ut at jeg kunne like så greit bare levere dem, siden jeg gadd ikke kjøpe kamera bare for og få lagt over dem. Men vurderer sterkt og skaffe meg et kamera igjen nå. Må bare få taki et billig. Vet du hvor jeg kan det ?
spetwols Skrevet 19. april 2010 Forfatter Skrevet 19. april 2010 Hei igjen. Så at jeg hadde fått mail av dem før idag, fordi jeg sendte klage til dem. Da sa dem at de bruker sånn automatisk greier, så de gjør det ikke manuelt. Da kan det ha gått noe glipp der sa han. Så sa han at jeg skal levere kasettene på nytt, og få jobben gjort. Men jeg vil egentlig ha tilbake pengene. Fordi det tar 2-3 uker, og jeg skal ikke vente så lenge igjen. Pluss at jeg vil vite helt sikkert at jeg får ALT! Det kan jo skje igjen. Så jeg vil gjerne gjøre det manuelt. Men har ikke trurt og spørre om og få tilbake pengene enda. Trur dere at det er verdt et forsøk, eller kan jeg bare glemme det ?
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. april 2010 Skrevet 20. april 2010 Teknisk sett har du vel ikke krav på noe før etter to mislykkede forsøk. De fleste firmaene pleier likevel å være greie hvis du ber om det. I verste fall kan du ikke få noe annet enn nei...
spetwols Skrevet 20. april 2010 Forfatter Skrevet 20. april 2010 Hei. Spurte ikke om det. Gikk veldig greit, og de var hyggelige. De skulle kjøre kassettene til der de konvertere idag, også skulle dem sette meg først i køen på en måte. Så det tok kun 3-4 dager sa han. Det var jo en veldig grei deal. Pluss at jeg fikk lurt meg til 2 kassetter til. ^^ Så jeg fikk 7 kassetter for 1000, isteden for 5 for 1000.
spetwols Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 Garantert latterlig spørsmål, men det går ikke ann og få tilbake tape man har tatt over ? Er nok helt uaktuelt, men bare lurer jeg. Minnekort osv kan man jo redde filer på. btw noen som har en guide hvordan man redder bilder osv på minnekort ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå